Avatar billede bas Forsker
15. august 2006 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start øverst på hver side / spalte ?

Hej

Ja, det er et klassisk Word problem, der egentligt altid har fulgt mig
:-)

Jeg sidder lige nu og arbejder i et Word dokument, hvor hver side har
to spalter.

Jeg vil gerne have at indholdet altid start øverst på hver side / i
hver spalte.

Når jeg prøver at trække det op vha. Backspace, ryger det op på
foregående side, og når jeg vil have det ned igen trykker jeg Enter
(har også forsøgt med Enter + shift), ryger det et stykke ned på næste
side.

Har også prøvet at få vist afsnitsindikatoren (eller hvad den hedder)
og slettet afsnit, men problemet er det samme.

Findes der dog ikke en simpel og smart metode til en gang for alle at
løse det tåbelige problem i Word?

Mit indhold på siderne består af både tekst og billeder.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
15. august 2006 - 10:46 #1
Indsætter du spalteskift?
... eller indsætter du linieskift indtil markøren hopper til næste spalte?
15. august 2006 - 10:52 #2
Umiddelbart tyder det på at du ikke har helt styr på dine linieskift (Afsnitstegn).

Er det en bestemt mængde tekst, du vil have i en  spalte, skal du efter indtastningen af teksten indsætte et spalteskift for at komme til næste spalte.
Indsæt->Sideskift m.m., Spalteskift.

Hvis det er en fortløbende tekst, burde der ikke opstå problemer. Standardindstillingerne i programmet sørger for at der automatisk skiftes spalte, og her vil teksten altid starte i toppen.
Avatar billede bas Forsker
15. august 2006 - 11:06 #3
erikjuul

Mange tak skal du have!

Jeg tror lige præcis det er den med Indsæt->Sideskift m.m., Spalteskift
jeg skal have fat i og så udryde de overflødige linjeskift.

Og det vil vel sige at jeg kan gøre det samme med Indsæt->Sideskift m.m., Sideskift,
når jeg har problemer med dokumenter med alm. sider?

Dybest set er mit problem, sikkert, at jeg ikke har særlig godt styr på, når det kommer til styring af siderne og sådan :-(

Jeg prøver det lige af noget mere og vender tilbage med points.

Endnu en gang tak.

Med venlig hilsen
Martin
15. august 2006 - 11:14 #4
Ja det er nøjagtigt på samme måde med indsættelse af sideskift i et alminedligt dokument uden spalter.

Et sideskift kan indsættes med Ctrl-Enter.
Avatar billede bas Forsker
16. august 2006 - 17:14 #5
Hej erikjuul

Super!

Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Martin