Avatar billede oprah Nybegynder
13. august 2006 - 18:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

multimedie designer

Kan I fortælle mig, hvilke programmeringssprog man skal have kendskab til, hvis man vil arbejde som multimedie designer/ webredaktør?
På forhånd tak.

Oprah
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 19:01 #1
Well, det kommer an på hvilke medier du vil arbejde med. Nu skriver du godt nok /webredaktør, så jeg går ud fra det kun er et website!?!
I så fald er disse nogle du bør overveje at se på:

HTML, DHTML
PHP/ASP
Javascript
Flash ActionScript
Database af en slags, typisk mySQL eller/og Access
Avatar billede hacked Nybegynder
13. august 2006 - 19:50 #2
Som webredaktør vil man typisk blot anvende et cms-system. En multimediadesigner anvender nok nærmere Adobe Photoshop/Illustrator ect. Såfremt du mener en blanding af en webudvikler og webdesigner ville jeg tilføje følgende til tribalroots liste:

JSP/Servlets/JSF
ASP.NET 2.0
Flash <- delvist anvendt sammen med HTML/CSS.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. august 2006 - 09:04 #3
Multimedie = Multi Medie = Mange Medier
altså ikke kode med forståelsen af at mixe forskellige medier til et optimalt produkt
udover datalaget (kode som allerede er beskrevet med udem¿rkede minimums kriterier)
er Director (lingo) et must samt div. videoregigeringsv¿rkt¸jer og som malkor skriver
en lang r¿kke billede behandlingsprogrammer samt indgående kendskab til mobile medier.

Webredakt¸r er et bredt begr¿b men jeg går udfra at du mener en indholds "provider"
som malkor n¿vner vil det oftest v¿re via et CMSystem og du kan sikkert n¸jes med:
HTML, DHTML/ Xml
PHP/ASP
mySQL eller/og Access
til en start

for at få et brugbart svar kan du måske beskrive n¿rmere HVAD det helt pr¿cist er du har i tankerne, standard "titlerne" kan sj¿ldent bruges til s¿rligt meget og vil betydningen varriere alt afh¿ngigt af hvem du sp¸rger :-)
-