Avatar billede xysias Nybegynder
11. august 2006 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forslag modtages gerne

Hejsa
Jeg er ikke super teknisk, men har lavet www.lindakristiansen.dk i frontpage. Jeg vil gerne have tilbagemeldinger og eventuelt ideer. Men gerne i et sprog som jeg forstår :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. august 2006 - 20:33 #1
Designet er simplistisk, men jeg kan godt lide grundidéen bag det.

Jeg har dog nogle forslag:
  • Når nu du er radikal, hvorfor så lave siden i Konservative farver? Umiddelbart passer blåt nok mere til de Radikale
  • Knapperne i siden synes jeg skal være sådan, at man kan trykke hvor som helst på knappen, og ikke kun på teksten
  • Jeg synes at du skulle centrere teksten i disse knapper, så linket står i midten, også vertikalt

Billedet er udmærket, men det kunne godt være lidt bedre rent fotografisk. Billedet ville også se mere professionelt ud, hvis du rettede (farve, kontrast m.v.) lidt på det i et billedbehandlingsprogram. Der findes flere gratis programmer til dette, men jeg anbefaler PaintStar eller PhotoFiltre til begyndere: http://www.hollmen.dk/content/view/49/30/

// Old-Faithful™
Avatar billede xysias Nybegynder
12. august 2006 - 10:55 #3
Jeg kan godt se at der står en masse fejl når jeg trykker på de der links, men det er i html og det har jeg ikke beskæftiget mig så sørens meget med!!! Hvad stiller jeg op med det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. august 2006 - 17:35 #4
Du lærer HTML :-)

Drop FrontPage, hvilket iøvrigt er noget l0rt :-)
Hvis du absolut skal bruge en grafisk editor, er der mange der anbefaler Macromedia Dreamweaver: http://www.html.dk/software/00011/
(kun 1 negativ "anmeldes", resten er positive)

Stof:
- dansk: http://www.html.dk/ ( direkte: http://www.html.dk/tutorials/html/ )
- engelsk: http://www.w3schools.com/html/default.asp
Avatar billede xysias Nybegynder
13. august 2006 - 19:41 #5
Dremaweaver har længe stået på min ønskeliste. Og det er også helt sikkert at her om "kort tid" når jeg skal have ny computer at så skal Dreamweaver klart med.
Men det hjalp mig ikke så meget med de der fejl-ting :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. august 2006 - 20:27 #6
1)
Du skal først finde ud af, hvilken version af MarkUp du vil kode til.
Normalt (hvis man kan se det) er det HTML 4.01 loose.
Når du har fundet ud af, hvilken det er, skal du indsætte doctype (regelsæt) på første linie i din fil (det SKAL være første linie). Doctype fortæller browseren, hvordan den skal behandle filen, så du får den rette layout, og på den måde får den samme layout i alle browserene (teoretisk set, da ikke alle browsere følger standarden 100%).

2) Når du har indsat doctype, besøger du validerinssiden igen. Den vil fortælle dig, hvor der er fejl, og hvilke fejl det er.
Du skal så rette fejlene, men det kræver at du kan HTML, eller kan finde svarene på fejlene.
Når du retter fejl, en efter en, vil du se at antallet af fejl (på valideringssiden) reduceres. Til sidst for du en grøn boks hvor der står:

"This Page Is Valid <doctype-beskrivelse her>!"