Avatar billede fralle Nybegynder
11. august 2006 - 14:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med batch file

Hej,

Har problemer med at få dette til at fungere på winxp/win2k3 med resource kit installeret:

@ECHO OFF
CALL "C:\windows\notepad.exe"
SLEEP 3
CALL "C:\windows\notepad.exe"
SLEEP 3
CALL"C:\windows\notepad.exe"

Den åbner en notepad og så står den stille. Hvad gør jeg galt? :)
11. august 2006 - 15:17 #1
Hvis meningen er at du vil starte 3*Notepad på en gang:

@ECHO OFF
START C:\windows\notepad.exe
SLEEP 3
START C:\windows\notepad.exe
SLEEP 3
START C:\windows\notepad.exe
Avatar billede fralle Nybegynder
11. august 2006 - 15:20 #2
Okay, kan man også f.eks. starte et program med bestemte parametre;

C:\Programfiler\Sybase\Adaptive Server Anywhere 6.0\win32\dbeng6.exe -c 64M "c:\dnpr\database\dwsystem.db" -n bodb -x namedpipes

Har prøvet med og uden "" om stien men får fejlmeddelelser ved begge?
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. august 2006 - 15:40 #3
Parametre kan godt bruges. De skal skrives efter programnavnet.

Generelt skal du have " uden om enhver sti som indeholder mellemrum i navnet. Har du også prøvet med " rundt om den første sti?
11. august 2006 - 15:41 #4
Anførselstegnene erkun nødvendige hvis filnavn m/sti indeholder mellemrum.
Hvilke parametre du kan anvende, afhænger af det program, du starter.
17. august 2006 - 12:13 #5
Har du fået løst problemet??
Avatar billede fralle Nybegynder
22. august 2006 - 15:46 #6
Ja tak, det løste sig. Smid et svar...
23. august 2006 - 13:29 #7
OK