Avatar billede grafik-anders Mester
11. august 2006 - 11:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal vi vælge: ArchiCAD og REVIT?

Den tegnestue, som jeg arbejder på, står for at indføre 3d-projektering. I den anledning er vi i gang med at undersøge hvilket program, som vi skal satse på.

De 3 programmer, som vi har haft kig på er ArchiCAD, AutoCAD-ADT og REVIT. Vi er ved at have udelukket AutoCAD-ADT, da det ikke lader til at være en særligt fremtids rettet løsning, da det ’bare’ er en udbygning af AutoCAD med alle de problemer, som ligger i AutoCAD’s grundstruktur.

Derfor:
Hvad er fordele og ulemper ved ArchiCAD og REVIT?
Hvad er vil med tiden blive størst og hvad er derfor det bedste at satse på (hvorfor)?

Jeg ønsker selvfølgelig ikke nogle salgstale fra en forhandler af et af programmerne, men en seriøs vurdering fra en/flere, som har erfaring med programmerne fra professionel brug.

Der er med sikkerhed flere end vores tegnestue, som fortiden har disse overvejelser.

Mvh.
Anders
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. august 2006 - 19:14 #1
Nu er ADT det største herhjemme, så der vilk gå en rimelig rum tid før det er ude af market, jeg tror der er flere som får det nu end der er firmaer som vælger det fra, men helt klart det vender på et tidspunkt. Min egen vurdering vil være at ADT stadig består som en af de store de næste 5-10 år.

Det jo heldigt for mig for bruger det selv ;) Vi har dog tit haft diskutionen på jobbet og er indforstået med at vi skifter til Revit på et tidspunkt. Men nok ikke foreløbigt, da ADT er rimelig til at arbejde imellem forskellige programmer, langt om længe ;) Jeg visualisere kun, så kender ikke så meget til projektering i det, men jo nogle ting der i er meget besværlige og det er forholdsvis svært at lærer, også selvom man kommer fra Autocad.

Jeg tror de fleste ser Revit som den helt store vinder indenfor 3d projektering software, jeg har desværre aldrig prøvet det selv, men kender en gut som har fået elev plads som bygningkonstruktør og de bruger Revit. Hvis du ser i udlandet, så bruger revit også en del der, så det skal nok blive et hit i Danmark også.

Og så skulle det være kanont nemt at bruge og lærer, ikke så kringlet som ADT :)

Jeg ville satse på Revit, men det er min egen fornemmelse som siger det, kender intet til ArchiCAD :) så stol ikke 100% på hvad jeg siger ;)
Avatar billede grafik-anders Mester
11. august 2006 - 20:00 #2
Hvilken type virksomhed er du i? På en tegnestue?
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. august 2006 - 20:45 #3
Ja en arkitekt tegnestue
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. august 2006 - 19:53 #4
Ser ikke ud til der er den vilde respons på dit spørgsmål, du kunne evt smide den ind på www.3dmaxer.dk under Autocad og Viz kategorien, vi er nogle stykker som arbejder med sådan programmer derinde, måske du ville være mere heldig der.
Avatar billede grafik-anders Mester
02. juli 2008 - 21:54 #5
Vil en sende et svar?
Avatar billede grafik-anders Mester
28. februar 2010 - 12:39 #6
svar