Avatar billede chrissus Nybegynder
09. august 2006 - 22:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Driver til ATI Radeon grafikkort gør at skærmen går i sort

Jeg har et lille problem med min skærm og grafikkort tror jeg.
Hvis jeg installere driver til grafikkortet
(ATI Radeon X700 SE RV410) og genstarter, så virker det fint
det hele i 5 minnutter måske og så begynder skærmen at blinke og gå i sort hele tiden.. hvis jeg så fjerner driveren virker det helt fint bortset fra jeg mangler den driver jo.

jeg har en Acer Aspire E300 og hentet drivers fra acers side
som sku passe til min computer..

Er der nogen der kan hjælpe eller ved hvilken driver jeg skal bruge.. et download link til det ville være kanon..
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 22:28 #1
går ud fra du kører xp, så prøv omega driver..

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1411
09. august 2006 - 23:17 #2
"...hentet drivers fra acers side..." - prøv ATI's version ->
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
09. august 2006 - 23:19 #3
Lige en hurtig ->
Er ATI Radeon X700 SE RV410 et grafikkort med extra Powerstik ?
(Check om den får Power nok?)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 23:27 #4
har selv ati kort, og har altid haft bedre oplevelser med omegas drivere i forhold til ati´s egne :)

Hvis det ikke er et manglende PSW som dr1 foreslår, prøv også at geninstallere din chipsæt driver
Avatar billede chrissus Nybegynder
10. august 2006 - 16:57 #5
Jeg har lige prøvet at installerer den her
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1411

men efter genstart gør den det samme.. skærmen går ud og siger "No Signal"
og jeg har prøvet at hente drivers fra ATI´s side..
og har også prøvet fra Acer´s side her:
http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_e300.html

men hvis jeg installere:
ATI VGA Catalyst Driver for MS Windows
ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/aspire_e300/driver/5-7_xp-2k_dd_cp_wdm_24085.zip

så gør den det der med at gå ud eller blinke..
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2006 - 18:36 #6
har du checket om kortet skal have xtra strøm som dr1 foreslår? Prøv evt at geninstallere chipsæt driveren.. Har du mulighed for at prøve dit kort i en anden maskine og evt prøve et andet kort i din maskine?
Avatar billede chrissus Nybegynder
11. august 2006 - 08:31 #7
Nej jeg har ikke lige checket om det skal have mere strøm..
men jeg vil lige prøve at se på det senere idag når jeg er kommet hjem
Avatar billede chrissus Nybegynder
13. august 2006 - 18:53 #8
Jeg ved ikke lige om det har ekstra powerstik, skal jeg splitte
computeren ad og se indeni..? Eller hvordan skal jeg checke om den får strøm nok..
Jeg har ikke lige en anden computer kortet vil passe i så har ikke lige mulighed for
at prøve det..

Men jeg har prøvet at installere Windows Vista 5381..
Og med det installeret virker det hele fint..
Er der en der ved om man kan tage driverne fra vista måske.. og hvordan..?
Avatar billede chrissus Nybegynder
17. august 2006 - 14:51 #9
jeg har fjernet alle drivers på computeren og startet med
at geninstallere chipsæt driveren og så de andre..
så indtil videre virker det fint.. så bar luk denne...
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. august 2006 - 16:25 #10
ok, husk at lukke