Avatar billede zagger Juniormester
08. august 2006 - 23:02 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af sitet nemli.dk

Jeg har lavet et lille site som jeg gerne vil have lidt respons på.

Ris og ros til både design og indhold.

http://www.nemli.dk
Avatar billede team-temp Nybegynder
08. august 2006 - 23:06 #1
Jeg syntes designet er lidt tamt.
Lidt for enkelt
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. august 2006 - 23:12 #2
Til det formål som din side præsentere, så syntes jeg at designet passer fint. Det er let og enkelt at finde rundt på.

Farverne passer fint sammen og du har brugt et begrænset antal farver.

Jeg vil nok anbefale at du opretter et nyhedsbrev. Det er til gavn for både dig og brugerne.

Du kan evt. få adgang til en gratis mailinglist på mailinglist.dk
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. august 2006 - 23:18 #3
Enig med bacardil: enkelt er godt!!
Avatar billede stoiss Nybegynder
08. august 2006 - 23:21 #4
Når jeg lander på siden tænkter jeg "Subnet" eller andre gratis hjemmeside, og så da jeg sad for første gang i skolen og skulle lave en hjemmeside :D

Jeg syntes dom bacardi skriver at det er okay dit farvevalg.
Men som team-temp skriver virker siden meget "Tom" når man lige lander på forsiden, den skal du gøre noget mere ud af før din side falder folk i øjene med det samme, hvilket jo er meget vigtigt for at mange har lyst til at fortsætte rundt på sitet.

Jeg kan ikke lide dit logo, måske en smagssag, men jeg bryder mig ikke om det :-/

Det var ikke en side jeg ville finde ud af hvad egentlig handlede om mig hvis jeg landede på den tilfældigt.

så:
Få lavet noget mere ud af din forside, overvej dit logo, og få dit design lavet "Færdig".

Håber du kan bruge det til noget.

MvH Stoiss :)
Avatar billede bredker Nybegynder
09. august 2006 - 06:07 #5
forsiden skulle nok sige lidt mere om hvad det handler om ) ellers er den pæn og enkel )
derudover kan jeg kun give bacardil ret , lige efter min smag

iøvrigt en side jeg selv har gemt i foretrukne nu , den kunne jeg godt forestille jeg selv kunne bruge en gang imellem
Avatar billede danish1977 Nybegynder
09. august 2006 - 08:33 #6
Også her...lidt tomt. Forsiden angiver: "Så har du alt samlet på ét sted!" - en sandhed med modifikationer som nok bør tages ned indtil videre, indtil du HAR en masse. Eller flette det ind i et banner så det ikke virker som et skrevet postulat på forsiden, der bare ikke holder.
Designet er let og enkelt, "venlige" farver der ikke generer øjet, afslappet og let side - UG til design herfra.

Funktionalitet:
En oversigt på forsiden med visning af oftest downloadede fil eller programgruppe. Statistikker omkring downloads osv.
Hvis du kører på en server med database kunne det være en ide at lægge downloads ind i en tabel og lave et onclick() til at registrere antal klik pr. link. skab lidt opmærksomhed omkring filerne du har liggende, opmærksomhed omkring nyheder hvis der er nogen.

God arbejdslyst :o)
Avatar billede ndesoft Nybegynder
09. august 2006 - 13:39 #7
Designet er ok, har potentiale.
Forsiden er som andre har skrevet, noget tom. Her kan evt. være informationer såsom nyheder og information om sitet.

Logoet synes jeg er temmelig fraværende, når man først kommer ind på siden.
Det tager et par sekunder/minutter at lægge mærke til den lille klat i bunden af banneret hvor der står hvilken side man er kommet ind på. Prøv at lave et decideret logo uden at lave et banner. Banneret skal du lave bagefter så det passer til logoet.

Nå man kommer ind på siderne hvor der er links, synes jeg link-teksten bliver for stor når man fører markøren henover. Prøv evt. at ændre dette...
Avatar billede zagger Juniormester
09. august 2006 - 18:41 #8
Hej allesammen. Og tak for alle kommentarene.  :)

Jeg giver jer ret i at forsiden virker meget tom, og jeg har også tænkt en del over hvad jeg kunne gøre for at gøre den mere fangende. Så det er ihvertfald noget jeg vil arbejde på. Jeg er i øjeblikket ved at sætte mig lidt ind i databaser, så det kunne godt tænkes at der kommer noget statistik over mest downloadede filer osv. Når jeg altså lige får lidt mere styr på det.  hehe

Med hensyn til logoet vil jeg da også prøve at lave et der er lidt mere spændende og iøjefaldende.

Angående designet kan jeg godt lide at det er enkelt og ligetil. Men da jeg også er rimelig ny i at lave hjemmesider kan det nemt tænkes at det bliver mere avanceret med tiden.  :)

Endnu engang tak for den konstruktive kritik.

Jeg deler pointene mellem alle jer der har lagt et svar.