Avatar billede softe Nybegynder
08. august 2006 - 16:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

softscan.dk

Hej xperter,

Jeg er netop blevet parttime webmaster for firmaet SoftScan. Jeg har selv en del kritik punkter omkring vores website, men jeg kunne godt tænke mig ligeledes at hører jeres kritik.

Tjek den ud, www.softscan.dk

/Søren
Avatar billede jps6kb Novice
08. august 2006 - 17:01 #1
"Menu" i venstre side virker misvisende. Det er undermenuer.
Overskrifter på siderne er meget dominerende. De kunne godt tones lidt ned efter min smag.
Menuen bør holdes i ét sprog. "Partners" er rimelig engelsk.

Breadcrumbs: Hjem - DK / side ..
DK behøver ikke vises.

Ellers synes jeg den er rigtig pæn.
Avatar billede jps6kb Novice
08. august 2006 - 17:02 #2
Åh ja.. igen sprog..

"Kunde statements" Dansk vs. engelsk.
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2006 - 17:44 #3
Jeg prøver :)

Det første jeg tænkte da jeg gik ind på siden var "den har jeg set et eller andet sted før!" - jeg er oppe i mit hoved ret sikker på at have set ret tæt på det design før men jeg kan ikke huske hvor og kan ikke linke til noget så jeg tager formentlig fejl.

Dernæst lægger jeg mærke til at flash-objektet er inkluderet på den "gammeldags" måde hvilket gør at jeg skal aktivere objektet før jeg kan klikke på det.

Menupunkterne virker for mig en smule utydelige.

Går man ind på fx kontakt os beholder man "menu" ude i venstre side - det ser lidt underligt ud når den er tom.

Ellers et ret flot og overskueligt site.
Avatar billede kochen Nybegynder
08. august 2006 - 19:24 #4
Siden mangler kontraster, de bordeaux farvet tekster på de grå bjælker forsvinder ind i hinanden. Overskrifterne på siderne virker meget store, og det værste brøler af dem alle er at der næsten ingen margin til overskrifter eller brødtekst.

Dvs det hele går i et, og det er visuelt meget svært at skilne mellem sidernes forskellige elementer.
Avatar billede trav4u2 Novice
08. august 2006 - 22:33 #5
Hjemmesiden har potentiale, men ...

Designet trænger virkelig til en kærlig og kyndig hånd; så du har noget arbejde foran dig :-)

Personlig synes jeg dog at det største problem er sproget.

Teksterne skal være korte, præcise og informerende, og det er de mildest talt ikke.
Så hvis jeg var jer, ville jeg hyre en professionel tekstforfatter til at få sat skik på halløjet.
Avatar billede softe Nybegynder
08. august 2006 - 22:56 #6
God kritik! Jeg spekulere også lidt i at gøre den lidt mere "fangende". Jeg vil godt give Kochen ret i at farverne ind imellem smelter lidt sammen, så der skal der nytænkes lidt - nogle idéer?

Keysersoze - hvad gør jeg præcist for at rette den flash fejl (så den starter automatisk)?

Gennemgående lader det til at teksterne trænger til en opsang. Da vi er en international virksomhed der dagligt veksler imellem flere sprog, har der nok været tendens til at adoptere nogle af de andres termer - det skal der nok strammes op på.

Men jeg er stadig lutter øre :) Husk forøvrigt at smide nogle svar, så alle kan få lidt del i kagen... I gør jo alle en indsats!

/Søren
Avatar billede trav4u2 Novice
08. august 2006 - 23:52 #7
En enkelt bemærkning mere.

Det ser ud til at I har et super produkt, der også kan gøre sig internationalt;
så hvor er det lille engelske flag med link :-)

Det må I have lavet når teksterne er tilpasset ;-)

I øvrigt. Hvornår får vi andre fordel af filtreringen gennem vores udbydere?
Avatar billede softe Nybegynder
09. august 2006 - 01:17 #8
trav4u2 - Det er sjovt at du nævner det. Det er en af de ting jeg skal have ændret snarligst. Til at begynde med hældte jeg også til løsningen med flaget, men ved nærmere eftertanke, så nej - det holder ikke med flag.

Som vi alle ved er der langt andre end spanierne der taler spansk, og derfor kan man hurtigt sætte nogle uden for ved at vise det spanske flag, med henvisning til det spanske sprog, hvor det kan misforstås som "side for spaniere". Det samme gælder sig for f.eks. tysk og engelsk.

Ved f.eks. at skrive "This site in English", "Sprechen sie Deutch?", eller hvad kreativt man nu lige kunne finde på, undgår man at "såre" en minoritetsgruppe med et dumt flag. Men jo - jeg er da enig i at der skal være henvisning til vores andre afdelinger.
Avatar billede trav4u2 Novice
09. august 2006 - 05:37 #9
Ja, når man opererer globalt må man også tænke globalt :-)

Du kunne evt. overveje, at redirecte efter land, kombineret med en drop-down-menu
der starter med ”Select language”.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
09. august 2006 - 13:26 #10
keysersoze
Du har ret i det med lighedspunkter med et andet site.
Sitet minder om http://ati.com/

Udover at sitet minder om ati's så har jeg et par andre kritikpunkter:
Menuen i toppen er utydelig, meget utydelig. Jeg skal nærmest knipe øjnene sammen for at kunne læse hvad der står.

Ydermere synes jeg logoet i venstre hjørne i toppen, er alt for lille, teksten er... Det tog mig længere tid at finde ud af hvilket site jeg var inde på... Firmanavnet bør være det første man lægger mærke til!
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2006 - 17:48 #11
du skal embedde flashen med javascript - der findes en del eksempler om det her på eksperten.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:36 #12
lukketid?
Avatar billede trav4u2 Novice
13. september 2006 - 18:09 #13
Et par små bemærkninger på falderebet:

Jeg er selvfølgelig glad for at se de små nysselige knap-flag ;-)
Hvad med at sætte et ”alt” på?

TopMenuen skal stå meget mere rent. Prøv at droppe fed.
Eftersom du ikke kører med undermenuer (hvorfor egentlig ikke?)
kan du let lave en farve-markering af den knap hvor man aktuelt
befinder sig, og når du er i gang også en der fortæller hvor man
har været.

Jeg har set, at man kan blive orienteret via ”Navigation”, men
det er altid lettere at orientere sig vha. farver.

Jeg ville i øvrigt bruge ex. > i stedet for den kedelige ”/”,
men det er jo en smagssag ;-)