Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. august 2006 - 15:49 Der er 4 kommentarer

Forlænge mit trådlåse netværkssignal

Hej alle

Jeg har et adsl-stik med en linksys wrt54g tilsluttet i den ene ende af min meget aflange lejlighed. I den stik modsatte ende har jeg datter som gerne vil på internettet. Signalet kan i dag ikke nå der ned. Er der nogen der har erfaring med, hvad der er bedst?

Enten at købe Linksys WAP54GX SRX der efter sigende skulle nå derned
eller:
Købe et accespoint eller repeater og stille imellem
og/eller:
Købe længere og bedre antenner.

Hvilke af de løsninger vil virke bedst?

Mvh

Lars Flindt
08. august 2006 - 15:58 #1
... eller fysisk flytte Router box til midten af lejligheden ?
Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. august 2006 - 16:02 #2
Det skulle jeg måske have skrevet, at det har jeg tænkt på. Men jeg ville gerne undgå at sætte netværksledninger op i lejligheden, og det vil være en del ledning, der skulle til, hvis jeg skulle sætte den op i midten af lejligheden.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. august 2006 - 16:04 #3
Jeg har et spørgsmål til indretningen af lejligheden. Er der ikke et rimeligt gennemgående rum, engang f.eks. Hvis signalet ikke skal igennem så mange vægge er der en bedre chance for at det når derned.
Så kunne i jo køre trådløst begge to.
Var det en idé.
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 17:16 #4
Du kan downloade et program der hedder NetStumbler her:http://www.netstumbler.com/downloads/

Det kan blandt andet vise støj og signalstyrke. Du stiller din trådløse router forskellige steder og går rundt i lejligheden med den bærbare og ser om signalet falder under 60 DB (Cisco siger 70 DB) hvis du har signalstyrke på ca. 65 DB. skulle det hele være ok, ellers skal du have et AP eller en Repeater.

Vh

Jan