Avatar billede udvikler Nybegynder
06. august 2006 - 20:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilke firmaer laver skærme efter eget ønske

Jeg ønsker at købe en skærm som kan fremvise et program jeg har lavet, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal få sat programmet ind i skærmen eller hvor jeg kan købe skærmen, og hvor meget den koster.

Der er point hvis jeg får svar på alle 3 spørgsmål :)
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2006 - 20:59 #1
Hvad er det du gerne vil og hvad type program er det siden det skulle være en special skærm du skal bruge ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
06. august 2006 - 21:21 #2
Altså, det skal ikke være en speciel skærm, men jeg vil lave en lille maskine. Noget der ligner en pda. Det skal dog være meget mere simpelt. Man skal kunne tænde den, trykke på en knap der sætter et stopur igang fx også trykke for at stoppe det, og så til sidst slukke den igen. Jeg skal faktisk ikke bruge en speciel skærm, men bare en skærm som jeg kan fremvise mit program i.

Kan du hjælpe mig med at finde sådan en skærm? Den skal være ca 4cm*3cm
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2006 - 21:56 #3
Kender ikke firmaer som sælger så små skærme
Avatar billede rynke10 Novice
07. august 2006 - 08:29 #4
Skal det være en "rigtig" skærm, altså skal du kunne vise et billede.
Så prøv en bil udstyrs butik, de har små skærme til indbygning i bilen.
Noget i den her stil.
http://www.i-zone-3.com/components.htm
http://www.netcity.dk/
Skal det være alm pc, så tror jeg Danbit har noget, de har lidt af hvert, her er en
http://www.danbit.dk/produkter/1504.phtml
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 10:39 #5
Jeg tænker nu mere på skærme som der sidder i ipods, og mobiler. De helt små, du ved.

Den skal fremvise et program jeg har lavet. Tænkte på at købe den slags plade som ligger inde i en mobil og indeholder alle programmer.. forbinde den med min skærm.. præcis som en mobil/ipod fungere.. bare med mine programmer
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2006 - 11:01 #6
Det er jo bare en Printplade med en ROM på.

Er det skærmen eller "maskinen" du skal have ? Hvad med at købe en PDA med Windows og smide det på den ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 11:13 #7
Jeg har lavet et færdigt program som bare skal på en printplade som du siger - det som også er inde i en mobil og ipod. Chippen.

Den skal jeg have sat MIT program ind i.. intet andet.. den skal kun indeholde mit program.

Der efter skal skærmen forbindes så den viser mit program.

Det jeg vil have hjælp med er at finde et sted hvor jeg kan købe de 2 ting..

PS. Siden mit spørgsmål kun gik ud på at finde en skærm har jeg fordoblet pointene. dvs at hvis man også finder ud af hvor jeg kan købe printpladen/chippen er der yderligere point :)
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2006 - 11:49 #8
Jeg ved ikke om et sted som Brinck elektronik måske kan hjælpe.
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 12:20 #9
Brinck var en ret god side.. Jeg fandt en del fede ting. Har fundet et par mobil skærme på www.mytrendyphone.dk som jeg tror jeg kan bruge. Jeg har fundet en tænd og sluk knap på brinck's hjemmeside..

Nu mangler jeg kun printpladen.. den er bare ikke til at finde.

Kan du hjælpe?
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2006 - 12:35 #10
Ville jeg tro at Brinck havde haft
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 13:10 #11
Nej det havde de ikke, men jeg fandt selv en side som havde via google:
http://em-serigrafi.dk/

Nu mangler jeg så kun at finde et batteri. Brinck tilbyder dog nogle solceller.. dog ved jeg ikke om det er noget der kan virke bare sådan?
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 19:48 #12
Har fundet et batteri.. læg et svar leif
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2006 - 20:43 #13
Jeg springer over
Avatar billede udvikler Nybegynder
07. august 2006 - 20:46 #14
Det er bare iorden. Tak for hjælpen.