Avatar billede lassegj Nybegynder
01. august 2006 - 01:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed med trådløs router

Hej

Har prøvet at kigge her:

http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=tr%E5dl%F8s+sikkerhed&engine=exp

Men syntes det er nogle gamle svar, så hvis jeg kunne få lidt opdateret info om hvordan jeg simpelt kan beskytte min trådløse internetforbindelse ville det være super. Der skal tilsluttes en bærbar computer og det er via Webspeed.

Mvh

Grosen
Avatar billede lassegj Nybegynder
01. august 2006 - 01:13 #1
Min router er en Linksys WRT54G.

Grosen
Avatar billede macadise Nybegynder
01. august 2006 - 02:10 #2
DU skal til at starte med gå ind i din routers konfigurationsside vha. din browser, adressen finder du i routermanuelen. Alt efter hvilke sikkerheds muligheder din router tilbyder kan du så aktivere dem.
Den mest sikre løsning er WPA2-PSK som er en sikkerhedsnøgle du efter eget valg indtaster i din router opsætningsside og så efterfølgende indtaster i de maskiner der skal have adgang til netværket.
I et trådløst netværkskort kan det ske på følgende måde: Højre klik på det trådløse netværks ikon nederst i højre hjørne (windows) og vælg "Vis trådløse netværk, der er tilgænglige" -
i vinduet "Trådløs netværksforbindelse" skal du vælge "Skift avancerede indstillinger" nederst til venstre.
I vinduet "Egenskaber for Trådløs netværksforbindelse" skal du så vælge fanebladet "Trådløse netværk" og klikke på "Egenskaber" og så vælge og indtaste tilsvarende som du har gjort i din router.

Håber du kan bruge min noget pædagogiske vejledning :-)
Ellers se i router håndbogen der plejer der, at stå om de funktioner den tilbyder og hvordan de aktiveres.

Mvh. Macadise
Avatar billede plx Nybegynder
01. august 2006 - 07:25 #3
husk at vælge så lang og kompliceret en passphrase som muligt, ellers er selv WPA2 ikke meget værd