Avatar billede marielouiselarsen Nybegynder
28. juli 2006 - 17:33 Der er 2 kommentarer

Komprimering af video-fil

Hejsa
Jeg har koebt et digital kamera og optaget nogle filmklip paa det. Efter at have overfoert dem til compteren viser det sig at filerne fylder en hel del (ca. 60 mb). Jeg har via det progam der fulgte med proevet at komprimere dem og kom ned paa 28mb som er det samme jeg kan opnaa ved at komprimere dem til en win-zip-fil. Jeg ville meget gerne vaere istand til at komprimere disse videofiler yderligere saaledes at jeg sende dem via e-mail men jeg ved ikke hvorledes. Saa mit spoergsmaal lyder om der ikke er programmer der eventuelle programmer som kan hentes via nettet som kan komprimere mine videofiler yderligere saaledes at jeg kan dele dem med andre?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
28. juli 2006 - 18:43 #1
Du kan komprimere filen til DivX. Har selv brugt dette program nogle gange, er fint nok til div. optagelser:

http://www.download.com/Dr-DivX-Video-Encoding-Bundle/3000-2194_4-10318469.html?tag=lst-0-1
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 18:45 #2
Du er kømmet til at spørge i kategorien for generelle spørgsmål om Eksperten.dk

Du bør nok spørge i kategorien Generelt IT -> Video i stedet.