Avatar billede dennism Nybegynder
26. juli 2006 - 21:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stofa: Always-On

Jeg har tilføjet MAC-adresse til både LAN- og WAN-kortet på mine tre computere i netværket til Always-On på stofanet. Men alligevel skal jeg indtaste signon og password.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 21:30 #1
Er det på stofa "mine sider" du har tilføjet MAC-adresser,
der accepterer stofa kun een aktiv MAC adresse ad gangen.
Du skal bruge en router, sæt dens MAC-adresse til Always On
og derefter computerne til routeren
Avatar billede dennism Nybegynder
26. juli 2006 - 21:54 #2
Hvorfor har jeg så mulighed for at tilføje flere, hvis kun det er "lovligt" at have én?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. juli 2006 - 21:56 #3
Hvor finder jeg MAC-adressen på min router? det er en ZyXEL 335WT
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 23:34 #4
Hvis du har en familieopkobling hos stofa, kan du bruge op til 3 adresser,
men det er ikke gratis.
Ups - med router, jeg kender ikke ZyXEL
men på en D-link router taster du i browseren 192.168.0.1,
dette blot en oplysning så du kan se hvad vej du skal søge.
Har du manualen står det sikkert der, eller i nogle tilfælde
er mac adressen anført et sted på selve routeren.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juli 2006 - 02:04 #5
det står forklaret på side 11 i denne manual: http://tinyurl.com/ga2oy
Avatar billede dennism Nybegynder
27. juli 2006 - 11:31 #6
Jeg har nu tilføjet MAC-adressen på routeren - men det hjælper heller ikke :(
Avatar billede dennism Nybegynder
27. juli 2006 - 13:41 #7
Jeg har fået det svar fra Stofa, at det er WAN-adressen fra routeren der skal tilføjes. Men hvor finder jeg denne?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2006 - 21:01 #8
Der er et eller andet galt, hvad enten det er en pc, x-boks, play station eller andet er det altid MAC adressen stofa skal bruge, ref. "mine sider".

Har du tidligere været på nettet gennem din router?, har du det, forstår jeg ikke helt hvorfor du har tilføjet de andre Mac adresser til stofa.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. juli 2006 - 21:58 #9
Jeg har fået det til at virke nu. Der var både en WAN- og LAN-macadresse på routeren.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 15:37 #10
.lukker