Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
25. juli 2006 - 13:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tv out i sort-hvid?

Hej

Jeg havde en gang et gforce 3 grafikkort med tvout, og der virkede alt fint og der var farver når jeg lavede TV-OUT... men nu har jeg købt et GeForce 7600 GT, men nu er det ligemeget hvad jeg gør, så er det sort-hvid...

Det skal lige sige, at det er samme TV, samme kabel, samme computer, kun grafikkortet er byttet ud...

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede adam0053 Nybegynder
25. juli 2006 - 13:48 #1
den er stillet til NTSC, aner dog ikke hvordan man laver det om på Nvidia kort
Avatar billede mrbonus Novice
25. juli 2006 - 13:54 #2
Bare lige for at være på den sikre side, der er også samme scartkabel indgang du benytter p åtv-et, for jeg har 2 indgange i mit tv, hvoraf kun den ene understøtter s-vhs.
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
25. juli 2006 - 13:57 #3
Jeg har kun en indgang på mit tv..
Avatar billede tribalroots Nybegynder
25. juli 2006 - 14:06 #4
Havde engang samme prob, dog med et andet kort, løste sig selv da jeg var inde i nogle settings og ændrede country-settings! Sjovt nok var den sort/hvid med danske land-koder mens den franske viste sig at smide farver på min skærm!
Nu er det godt nok noget tid siden, men hvis de stadig kører med landkode for B-Pal og NTSC, så prøv at køre den alle igennem slavisk!
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
25. juli 2006 - 14:11 #5
ok, det prøvet jeg..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. juli 2006 - 14:12 #6
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
25. juli 2006 - 14:26 #7
@tribalroots

Så har jeg prøvet dem alle... men ingen af dem giver farve :(
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. juli 2006 - 16:06 #8
De mest udbredte årsager er nok:
1. Forkert indstilling (dansk video skal være "PAL"). Prøv desuden at opdatere driver.
2. Grafikkortet kræver at et såkaldt colorfix led sættes ind (se john_westcoast's link).

I øvrigt er lignende spørgsmål behandlet en hel del på eksperten, så mon ikke en søgning ville fremkomme med meget godt :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. juli 2006 - 20:55 #9
Fik du løst det?
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 23:41 #10
Ja det gjorde jeg... købte sådan et ColorFix stik, og nu virker det helt fint...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. juli 2006 - 04:29 #11
Takker for point.:-)