Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 11:27 Der er 20 kommentarer og
7 løsninger

problemer med arrownet

Jeg har et problem med arrownet.

Har en anden box, hvor der lige er blevet installeret windows xp på (originalt og har registreret min kopi) og der er sat en helt ny 250gb seagate i.

Nu vil jeg gerne på nettet fra den, men ligemeget hvad jeg gør så vil den bare ikke.
Har ringet til support hos arrownet, men de sidder bare med standardsvar, som ikke hjælper (hvad hjælper det fx. at sætte computeren direkte til modemmet, i stedet for at køre gennem en switch. Ville være første computer jeg nogensinde har ejet med det problem så).

Har desuden installeret drivere til ca. alt og har skiftet netkortet ud med mit eget, for at se om det virkede.
Har prøvet næsten alt, men den viser bare at der "er begrænset, eller ingen adgang til netværket."

Nogen der har haft det problem, eller bare nogen der ved hvad faen der er galt.

Har desuden en bærbar der også er sat til netværket, som for nylig også blev formateret og der virkede internettet med det samme.
Den bærbar er ikke sat til nu, troede selv at det var fordi der kun kunne være 2 sat til nettet af gangen.

Anyone?
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 11:51 #1
Er der ikke noget med at du har begrænset antal IP adresser tilrådighed ?
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 11:58 #2
ved ikke rigtig, men så burde det jo virke da jeg satte den computer direkte i modemmet..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. juli 2006 - 12:01 #3
tjek at dit netkort at sat op til dhcp hvis det kræves af arrownet(vil jeg gætte på det gør)..

og prøv så at gå i Start->Kør  skriv cmd, tryk enter.

skriv: ipconfig /all    og paste det herind
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:03 #4
Ja, med mindre at lad os sige du har 2 adresser tilrådighed og de låses til MAC adressen i en periode
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:36 #5
den siger ja til at dhcp er aktiveret

Physical Address. . . . . . . . . : 00-01-E8-F1-CC-FA
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 169.254.247.174
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 12:38 #6
Leif har ret, hvis du har 2 IP'er og de for nyligt har været på, og du nu sætter denne tredie til, vil de være spæret på MAC'en! Nu kender jeg ikke arrownet, men jeg ved at bla. TDC har en brugerlogin (på deres side) hvor du kan logge ind og release den binding på enhederne! Alternativt set kan der gå en hel række timer (værste fald dage) før MAC'en bliver released automatisk!
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:39 #7
hvor lang tid låses de så, leif? ved jeg ikke rigtig noget om:)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. juli 2006 - 12:39 #8
hvis du prøver at åbne cmd igen og:

ping www.ni.dk

og

ping 212.242.40.3

Er der nogen af de 2 den kommer med svar igennem?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. juli 2006 - 12:40 #9
tribalroots... du kan ikke bare sige "Leif har ret" når du som du selv siger ikke kender til arrownet
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:40 #10
kegud -> Den IP du har fået er fordi den ikke kan få tildelt en IP fra DHCP serveren.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 12:41 #11
Oh, hvis du btw vil have 3 enheder på skal du enten bestille en ekstra IP, eller du kan købe en router, hvilket gør at du kan stoppe næsten 100 (typisk) maskiner på hvis det er det du vil! ;-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 12:42 #12
Kan jeg da godt mcgoat, han har jo ret i den teoretiske del!
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:45 #13
tribalroots -> Sorry, men du skriver at med router kan du typisk smide 100 maskiner på. Du kan reelt smide alle de maskiner på du har lyst. Det er kun er spørgsmål om opsætning. Det virker som om du bare snakker folk lidt efter munden.

kegud -> Har jeg ingen idé om da jeg ikke selv har adgang til en Arrownet forbindelse (eller rettere har lige bestilt en, men har ikke selv set den endnu)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 12:48 #14
leif - Hvordan snakker jeg folk efter munden?
Jeg gav dig ret og uddybede din kommentar!
En del af de billigere routere har kun kapacitet til næsten 100 brugere (iflg. min manual har min det kun, og har set andre med samme specifikationer).
Avatar billede plx Nybegynder
24. juli 2006 - 12:49 #15
hvis du har kabelinternet med et begrænset antal adresser, og modemet har lært mac adressen på tilsvarende antal computere, skal modemet som det første genstartes før du kommer igennem
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:50 #16
mcgoat, der er ingen forbindelse.
tribalroots, kan umiddelbart ikke se nogen steder hvor jeg kan fixe mac-adressen.
Ham jeg snakkede med i går, sagde vi havde 4 ip adresser, men han ville slette de 2 af dem. Men går vel ikke ud fra vi har betalt for 4 fra start?
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:51 #17
Er det igennem en Boligforening eller direkte hos Arrownet ?
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:54 #18
direkte til arrownet
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:56 #19
det virker fame! kan ikke rigtig sige hvad jeg gjorde.. prøvede vist lidt af hvert, renewede lidt og virker åbenbart nu...
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 12:57 #20
hvis folk lige gider smide svar, så deler jeg bare lidt point op..
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:59 #21
Lyder strange, med mindre at din ene IP så er frigivet, men det bliver spændende at se når du vil have den bærbare på igen om den så får problemer. Men en meget nem løsning på det er at købe en lille router så er du uden om problemerne med IP tildeling fra Arrownet da du kun bruger 1 WAN IP.
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 12:59 #22
Tja
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. juli 2006 - 13:00 #23
ipconfig /release
ipconfig /renew

er også en god ting :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 13:01 #24
Buh! ;-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. juli 2006 - 13:02 #25
Nogle servere frigiver også MAC når man bruger ipconfig/release! Troede bare ikke sådan noget fandt sted direkte hos en udbyder! :D
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 13:04 #26
hehe, ja.. arrownet er sgu et mysterie hvad det angår. Ikke engang deres "supportere" kunne regne den ud..
Avatar billede kegud Nybegynder
24. juli 2006 - 13:06 #27
Men jeg siger tak for hjælpen.. Vil lige, som leif siger, prøve bærbaren og se hvad den siger til det hele nu..