Avatar billede Svanga Novice
24. juli 2006 - 02:59 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

datafejl ( Cyklisk Redundancheck )

Jeg har købt en brugt gps til min bil.
Jeg fik 2 originale cd`er med, så jeg kunne lægge de kort ind jeg skulle bruge.
Skandinavien var i første omgang det mest interessante.
Jeg kom godt i gang og fandt ud af at kopiere fra cd til ram-kortet i min kortlæser. Da det næsten var færdigt kom denne fejlmeddelse: datafejl ( Cyklisk Redundancheck )
Jeg har prøvet nogle gange og ved et bestemt punkt kommer fejlen igen.
Jeg har renset cd`en det hjalp ikke.
Jeg har læst noget med blindwrite.
Håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juli 2006 - 06:52 #1
Flere muligheder. Enten

Ødelagt CD. - Check den i et andet drev.
Ødelagt hukommelseskort. - Prøv et andet.
Problemer med din IDE controller. - Prøv i en anden computer.
Kopibeskyttelse på CD'en er inkompatibel med dit drev. - Firmware opgrader drevet, eller prøv det med et andet drev.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
24. juli 2006 - 07:20 #2
Jeg tror mest på den med ødelagt cd.
Havde en gang en dvd min afspiller ikke kunne afspille. Prøvede at kopiere den og fik hele tiden den fejl. Kunne bytte den til en ny uden problemer.
Avatar billede spooky20 Nybegynder
15. august 2006 - 13:22 #3
Cyklisk redundanscheck betyder ganske enkelt at mediet ikke kan læses, dvs din cd er i stykker.
Med lidt held kan du rekvirere en ny cd, enten fra PDA producenten eller fra GPS software producenten.