Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
23. juli 2006 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Guild ftp problem med port 21

Jeg har en ftp server som brug guild ftp, men den kan ikke bruge den normale port 21 til at kører serveren på. ftp serveren er bag ved en D-Link DI 604 Router.
Hvis jeg i mit ftp program vælger at bruge port 21 skriver programmet at der er en fejl ved at åbne porten, og at jeg skal bruge en anden port.
Er der nogen som kender en løsning på dette problem. Har som en nødløsning brugt port 22, men vil helst brug port 21.
Avatar billede plx Nybegynder
23. juli 2006 - 15:52 #1
Mit gæt er, at du har noget andet kørende som lytter på port 21. Måske IIS?

XP og netstat kan fortælle dig hvilken process som lytter på porten. fra en prompt:

netstat -ano | find ":21"

Hvilket program som har det pågældende PID kan du slå op i taskmanageren
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
23. juli 2006 - 16:29 #2
jeg kører en apache webserver standart installation, men jeg vil lige prøve dit råd.
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
23. juli 2006 - 16:57 #3
har nu kigget på det med netstat -a:

Proto LocalAdr    ForeignAdr            State
TCP  server:ftp  server.randers2.dk:0  Listning
TCP  server:22  server.randers2.dk:0  Listning
Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
17. oktober 2006 - 12:31 #4
lukker,