Avatar billede ymez Nybegynder
15. juli 2006 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Er Pagerank kun afhængig af eksterne link?

Er ens google Pagerank kun afhængig af eksterne links? Altså er det ikke andet, som har betydning for, hvilken pagerank man har?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2006 - 13:51 #1
Nej ikke kun. De eksterne links betyder meget, men der eer andre elementer også.

Først skal du vide at et link ikke blot er et link. Der er dels kvaliteten af linket, dvs hvor vigtigt et site linket kommer fra og hvor godt linket passer til dit site.

Hvis google skal kunne beregne hvor godt et link passer til dit site, så er det også væsentligt at google kan se sitets emne tydeligt. Sitets emne (kaldet sitets tema) vil fremgå af flere ting.

Dit indhold skal selvfølgelig ligge inden for emnet, det at du pludselig begynder at beskrive andre ting, der slet ikke har noget at gøre med det dit site handler om, vil mudre billedet for google.

Dine links, dvs dem di linker til, er vigtige. google vil forvente atdu linker til andre sites inden for samme eller semantisk beslegtede emnet. Hvis du f.eks. pludselig begynder at have en masse junk links til alt muligt sluder, så vil det mudre billed for google.

Dem der linker til dig er også vigtige, men ikke så vigtige i denne sammenhæng som de andre, da du jo ikke kan styre hvem der linker til dig. Det er meget vigtig for dig at forsøge at skaffe kvalitets links fra andre sites inden for samme emne eller semantiske sammenhæng som dit site. heller et godt link end 10 ikke relaterede links.

Den måde du linker dit site sammen på internt er også vigtig for din fordeling af pr gennem sitet ligesom de dybe links du modtager udefra også er med til at fordele pr bedre i dit site.
Avatar billede madx Nybegynder
16. juli 2006 - 10:31 #2
Pageranken er primært afhængig af eksterne links, og sekundært de interne links.

Har du ikke passende med links udefra, kan du have nok så godt et website, men det flytter ikke noget. Så det er forudsætningen.

Du kan godt få en høj pagerank vha. mange links, men det sikrer mere at dit site bliver crawlet oftere end det skaber gode placeringer. Skal det spille skal du tænke på faktorerne som buffer er inde på, nemlig at det skal være relevante links.

I praksis er det idag sådan, at han du nogle gode relevante links så vil det ofte hjælpe dig meget mere end en højere pagerank. Men er alle de sider du henter links fra langt nede i søgemaskinen taget det langt tid.

Til info, så er den pagerank du får vist er en "tegneseriepagerank" mellem 0 og 10. Den relle pagarank kan være alt mellem en brøkdel og et meget højt tal (1.000.000.000)...

Jeg ved alt for godt, hvor svært det er at etablere linksamarbejder, så alle links tæller, men tematiske links dvs. i samme sprog indenfor samme emner giver typisk mere
Avatar billede ymez Nybegynder
16. juli 2006 - 11:52 #3
Tak for jeres svar.
Jeg har fået svar på det jeg gerne ville.
Avatar billede ymez Nybegynder
16. juli 2006 - 13:08 #4
Jeg har forresten lige et ekstra spørgsmål. For at det tæller som et link, skal det så være et rigtigt link? Jeg tænker på, skriver man f.eks. i et forum eller i en gæstebog, så bliver www.minside.dk ofte ikke til en link (man kan klikke på), men bare tekst.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2006 - 21:05 #5
Som jeg opfatter det, så læser robottere kun rigtige href links
Avatar billede madx Nybegynder
17. juli 2006 - 08:56 #6
Ja, det skal være et rigtigt link