Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. juli 2006 - 20:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kode på Harddisk ?

Hej.
Jeg har invisteret i en Ekstern harddisk, som jeg godt kunne tænke mig at låse på en eller anden måde. V.h.a en kode eller lign.
Hvis man f.eks tager den eksterne over på en anden computer, så er harddisken låst hvis ik man kender en kode..

Eller også bare sætte kode på nogle mapper som ligger på cd´en, så man ikke risikerer at få de filer som ligger på harddisken beskadiget af virus fra den computer man sætter den til..

Jeg bruger Windows XP.

Er der en mulighed for fet jeg søger ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. juli 2006 - 20:18 #1
ikke som ligger på cd´en, men på harddisken selvfølgelig :)
Avatar billede fruut Nybegynder
11. august 2006 - 21:40 #2
www.truecrypt.org kan kryptere dit drev - med keyfile og/eller kodeord. Prøv at kigge lidt på dokumentationen og se om det ikke passer til det du ønsker.

Kræver at du har programmet med dig når du vil bruge harddisken et andet sted (f.eks. installere det på en usb nøgle eller på de maskiner du bruger drevet på)
Avatar billede stanleydk Nybegynder
04. januar 2008 - 17:10 #3
Tak for hjælpen Fruut. men syns det virker indviklet.
Kom med svar, så får du point alligevel.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
21. februar 2012 - 14:33 #4
Lukker denne tråd.