Avatar billede Hans Frederik Novice
12. juli 2006 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ISO-filer i Alcohol 120%

Hej eksperter.

Før nogen begynder at snakke om ulovligheder vil jeg slå fast at jeg mener at det er min ret at tage backups af mine spil til min computer, så jeg ikke behøver at skifte cd hver eneste gang jeg skal spille et andet spil.

Og så til mit spørgsmål:
Jeg har store problemer med at få taget en brugbar backup af WarCraft III Frozen Throne. Jeg har nu fundet frem til at Alcohol 120% virker, men dette program laver nogle meget irraterende filformater (*.mds og *.mdf).

Kan jeg på nogen måde få Alcohol 120% til at lave *.iso filer, eller findes der et andet program som kan lave et fungerende image af den omtalte cd i *.iso formatet?
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:59 #1
http://www.snapfiles.com/freeware/

Men hvorfor vil du have den til at lave .iso ???
Avatar billede Hans Frederik Novice
12. juli 2006 - 11:15 #2
Hmm.. du må hellere lige hjælpe mig med at finde det program du mener opfylder mine krav på den side
Jeg vil have iso-filer for at kunne brænde dem med et freeware program, og fordi så er der kun en enkelt fil at bekymre sig om.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
12. juli 2006 - 11:21 #3
Det er såre simpelt... du kan bruge det UltraISO på http://www.ezbsystems.com/ultraiso/ til at konvertere dem til iso formatet samt andre, problemet ligger som oftest i at nogle formater skal bruge et andet til en afspilning..

det bedste eksempel er .IMG som også kræver en .CCD og nogle gange .SUB

Jeg mener at den gratis prøveversion er det du skal bruge. ellers er der muligvis et gratis alternativ på download.com
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. juli 2006 - 11:42 #4
Avatar billede Hans Frederik Novice
12. juli 2006 - 14:03 #5
bartfreak, læg et svar, Poweriso virkede perfekt. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Hans Frederik Novice
12. juli 2006 - 15:07 #6
DOH! Jeg glemte at tage cd'en ud efter jeg havde rippet med PowerISO. Så nu er vi tilbage hvor vi startede. Kun Alcohols .mds og .mdf filer virker. Nogen der kan komme med en løsning?
Avatar billede Hans Frederik Novice
13. juli 2006 - 15:29 #7
OK, jeg er kommet så langt at jeg har fundet ud af at problemet er securom. En eller anden latterlig sikkerhedsforanstaltning der undersøger om den cd som spillet kører fra er emuleret. Jeg føler mig fristet til at boykotte blizzard, men de har sådan nogle gode spil. Jeg har prøvet at køre spillet med både CureROM og securom loader, men der er ikke nogen af dem der virker, jeg får stadig en fejlmeddelelse om at der ikke er nogen cd i drevet. Nogen der har nogle forslag?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. juli 2006 - 19:55 #8
det er nok ikke det, men..se tippet nederst på siden.
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_protections_securom.shtml
prøv at bruge et cd-rom drev istedet for et dvd..brænder-drev.??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. juli 2006 - 20:40 #9
har du fundet ud af noget..?

smider et svar, hvis du kunne bruge noget..O)
Avatar billede Hans Frederik Novice
29. juli 2006 - 14:34 #10
Hmm... vælger at købe Alcohol 120%, det andet er vidst for avanceret til mig.
Avatar billede Hans Frederik Novice
29. juli 2006 - 14:34 #11
Skulle have været et svar