Avatar billede davmar Nybegynder
09. juli 2006 - 11:28 Der er 7 kommentarer

Vil ikke køre internettet igennem routeren.

Hej
Min familie og jeg har et lille problem.
Vores internet virker med direkte tilslutning til en computer uden for routeren.
Men når vi sætter internettet i routeren har vi intet internet, dog ved computeren om vi er tilsluttet eller ej.
Jeg har prøvet at repeare vores internet, både under netværksforbindelser og under cmd (ipconfig/relase -> ipconfig/renew).
Jeg har ringet ind til min netværksudgiver, han ville ikke hjælpe da det ikke var deres probelm med routeren, men han sagde dog vi havde 4 ip-adresser.
Jeg har også købt en ny router men den laver samme nummer.
Problemet kom som et lyn fra himlen. Det ene tidspunkt havde vi internet og på det et andet sekund var det væk.
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2006 - 11:32 #1
Uden at vide hvad Internetudbyder du har kan det være svært.

Da vi så ikke ved om det er PPPoA, PPPoE eller Ethernet der bruges.
Avatar billede davmar Nybegynder
09. juli 2006 - 11:42 #2
Det er tele2 adsl
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 12:40 #3
fra den computer som netforbindelsen virkede på skal i logge ind i routeren også vælge clone-mac også se om det ikke hjælper på det.
Avatar billede davmar Nybegynder
09. juli 2006 - 13:05 #4
Den computer som virker er ikke tilsluttet routeren.
Jeg har prøvet at logge ind på routren fra de computere som er tilsluttet. Der står siden kan ikke vises efter jeg har skrevet brugernavnet og trykket "OK".
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 13:06 #5
Hvis din udbyder anvender mac lås, så vil han ikke akseptere din router, for den har en anden mac end den maskine som du anvendte før til at koble til nettet.
Hvis du får din udbyder til at resette mac låsningen, så burde den låse sig til din nye routers mac adresse, og problemet skulle være løst.

Når du laver en release/renew med routeren koblet ind, så er det roueren du beder om at uddele en ny IP adresse ikke din udbyder.
Avatar billede davmar Nybegynder
10. juli 2006 - 12:19 #6
Problemet er løst nu. Vi lavede systemgendandelse på en af computerne. Og nu har vi alle internet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. juli 2006 - 13:31 #7
Det var da dejligt.