Avatar billede gribben Nybegynder
08. juli 2006 - 23:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

En utrolig sløv Pc'er i men kun i perioder

Dell med præinstalleret Windows XP
Avast antivirus
Zone alarm
alt opdateres automatisk
Periodisk tjek hos House Call

Men nu er den efterhånden i perioder bare så sløv, når jeg vil på nettet - har tjekket hos udbyderen - imgen problemer.
Når jeg højre klikker på skrivebordet er det altid umulig at få  reaktion og sådan plejer det IKKE at være.

Jeg har mistanske om virus og, og - fortsæt selv, men alle scanninger viser ikke noget!
Skal jeg igang med pegefingeren i en formatering eller?

Giv' mig et håb ;-)
09. juli 2006 - 00:06 #1
... rum evt. proceduren herfra: http://www.eksperten.dk/artikler/954

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juli 2006 - 00:07 #2
Hvis ikke du allerede har den så rens op med Ccleaner.

http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede miqe Nybegynder
09. juli 2006 - 00:32 #3
Det er meget normalt at Windows bliver sløvt efter at man har brugt det i en periode.
Dette skyldes ofte at systemet trænger til en oprydning.
Du behøver derfor ikke som udgangspunkt regne med at det er virus (Nogle ville mene at Windows i sig selv er en virus, men ok).
Går stærkt ud fra at du bruger en dansk windows.
Du skal ind i egenskaberne for C:-drevet, som du finder under "Denne Computer" (Højreklik på C: og velg Egenskaber i bunden).
I dialogboksen vælger du diskoprydning og tager den derfra. Nogle af tingene kan godt tage tid. Efter dette er gjort skulle du være godt på vej til et lidt hurtigere system.
En anden ting er at sørge for at der ikke kører alt for mange programmer i baggrunden.
Kig i Startmenuen under Start og se hvad der bliver startet op og fjern overflødige programmer.
Der findes også andre lidt mere langhårede metoder der kan tages i brug inden man går til geninstallation.
I registreringsdatabasen findes der også et sted hvor windows starter en masse op:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
Her skal det overflødige bare fjernes.
Advarsel: Retter du noget du ikke skal i registreringsdatabasen, kan dit styresystem komme til at opføre sig endnu mere uhensigtsmæssigt end du startede ud med, så dobbelttjek at du er kommet det rette sted hen før du fjerner noget.
Registreringsdatabasen kan du redigere i ved at vælge "Kør" i startmenuen og skrive regedit.
Der er sikker andre der har flere forslag.
Jeg plejer at geninstallere windows med ca. et halvt års mellemrum, da der stort set altid sker ting i systemet, der er umulige at afhjælpe på en nemmere måde.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. juli 2006 - 01:01 #4
Jeg har qua House call ikke nogen spyware eller virus.

"Går stærkt ud fra at du bruger en dansk windows".
Ja og det er IKKE en piratkopi.

Og ja, jeg kører jævnligt diskoprydning,
og nej jeg er ikke bange for at gå i regedit, har gjort det mange gange med succes - meeeen også noget ikke så godt.

Dit forslag kræver en størrer operation
Avatar billede gribben Nybegynder
09. juli 2006 - 01:31 #5
Jeg må sige, at rense op med http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm / eller http://www.eksperten.dk/artikler/954 kræver et pænt stykke arbejde tidsmæssigt, og jeg er glad for i reagerede.

Jeg vil overveje begge, alternativet med formatering er ikke tillokkende.

Jeg er stadig meget åben overfor andre alternative løsninger, måske er problemet såre enkelt - man har da lov at håbe ;-)

Der MÅ være andre forslag?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juli 2006 - 09:12 #6
Kan ikke se Ccleaner er tidskrævende, indstiller du den efter guiden mister du ingen data der er uundværlige, bruger den selv regelmæssig, og den er kanon.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. juli 2006 - 14:14 #7
Det må jeg siger, den starter op på 20 sekunder nu, hvor der før godt kunne gå et minut eller mere.
Så hvis du lige smider et svar ind John får du dine point
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juli 2006 - 15:00 #8
Takker ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juli 2006 - 15:06 #9
Og det kan være en god ide når du er under problemer i Ccleaner og gentage proceduren flere gange, da det tage op til en tre gange at få fjernet det.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. juli 2006 - 15:08 #10
Tak til jer begge for svaret
Avatar billede miqe Nybegynder
09. juli 2006 - 20:28 #11
gribben>> Øhhh??? Er alle ikke-dansk sprogede versioner af Windows lig med piratkopier??
Det tror jeg der er mange der har betalt for en engelsk version der bliver kede af at høre.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. juli 2006 - 20:50 #12
Undskyld, sådan var det IKKE ment.

I øvrigt er jeg rigtig glad for og overrasket over alle forslag, det siger mig, at vi kan og vil hjælpe hinanden!
Det er vel det livet med Pc'eren handler om ;-D
Avatar billede miqe Nybegynder
10. juli 2006 - 00:54 #13
Hæhæ!
Det giver jeg dig fuldstændigt ret i.