Avatar billede krk Nybegynder
07. juli 2006 - 21:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

website skal ikke kune findes på google

Hej
Når jeg udvikler et site laver jeg først en "kladde" og bagefter når sitet er færdigt uploader jeg til den rigtige adresse. Jeg har der for altid en backup af sitet på min server, men nu er problemet at "kladde sitet" jo også bliver registreret på google og det vil jeg egentlig gerne undgå.
Er der noget jeg kan skrive i koden for at sitet ikke kommer på google??
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. juli 2006 - 21:57 #1
Denne fil ind i din sides root stuktur
( http://www.ditdomæne.dk/robots.txt )

Indholdet af af robots.txt er disse to linjer:

User-agent: *
Disallow: /

Og så evt. også lige denne meta på dine sider (for en sikkerheds skyld)
<meta name="robots" content="noindex, nofollow">
Avatar billede krk Nybegynder
08. juli 2006 - 00:09 #2
Tak, det prøver jeg
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. juli 2006 - 00:21 #3
Super, og tak for point :o)
Avatar billede madx Nybegynder
08. juli 2006 - 07:31 #4
Jeg vil nok anlægge en lidt anden strategi... Jeg anser ikke robot.txt for at være sikker, betragt den som vejledende for søgemaskinen

Og omvendt, når man så ønsker sitet optaget, så går der bare endnu længere tid.

Kender fint problemet - du kan jo løses det mere simpelt ved enten at have den kommende version i sin egen mappe. Eller kalde index'en noget andet. Eller have et site kørende i en subdomæne - evt. med adgangskode på.

Det er afgørende at der ikke er links til indholdet.

Forlade sig på robots.txt ville jeg ikke...
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. juli 2006 - 09:20 #5
[ Forlade sig på robots.txt ville jeg ikke... ]
- Det ville jeg heller aldrig :o)

Fra 07/07-2006 21:57:49 ->
Og så evt. også lige denne meta på dine sider (for en sikkerheds skyld)
<meta name="robots" content="noindex, nofollow">

Men kladden bør selvfølgelig ikke lægge på sitets adresse men i en test mappe...
Avatar billede krk Nybegynder
08. juli 2006 - 19:57 #6
vil man kunne nøjes med <meta name="robots" content="noindex, nofollow">
eller er det bedst også med robots.txt
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. juli 2006 - 22:35 #7
Nu har jeg altid selv kunnet nøjes med meta tag'et ...
Men, hvis nu vi siger at du har et billede der hedder ww w.ditsite.dk/logo.gif f.eks. så er det muligt at der lægger et link på nettet til denne fil... Og selve billede filen vil så blive indekseret i f.eks. google ved næste gennemløb hvis du ikke bruger en robots.txt ... Men når vi snakker selve sider bør det være rigeligt med noindex, nofollow i en robot meta - robots.txt er ikke skudsikker i alle søgemaskiner så en meta er nok det bedste (og rigeligt) ...

- Check evt. denne her:
http://www.google.dk/intl/da/faq.html#crawl