Avatar billede delbing Nybegynder
11. maj 2001 - 09:29 Der er 6 kommentarer

stop caching

kunne i ikke sætte jeres headere så siderne ikke blev cachede?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2001 - 09:40 #1
Jah, headeren for denne side er

HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 11 May 2001 07:38:05 GMT
Server: Apache/1.3.17 (Unix)
Set-Cookie: cookieid=1465999; expires=Wed, 10-Apr-02 22:00:00 GMT
Connection: close
Content-Type: text/html

Men jeg har nu sat min browser op, så den ikke gemmer noget. Det virker ganske
fornuftigt.
Avatar billede delbing Nybegynder
11. maj 2001 - 09:46 #2
men virker det ikke mere fornuftigt at sætte Pragma og Cache-Control headerne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2001 - 10:45 #3
jo - bestemt !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. maj 2001 - 13:53 #4
Ehm .. hvad er problemet da ? Jeg får ALDRIG vist noget \"gammelt\" cached indhold ..
Avatar billede delbing Nybegynder
11. maj 2001 - 15:03 #5
Det kan jo meget vel have noget at gøre med dine browserindstillinger. Jeg kører personligt med caching da indholdet på de færreste sider ændrer deres indhold mens man surfer rundt på det. De sider hvor indholdet ændrer sig, ja da regner jeg faktisk med at sitedesignerne har sat headerne så de svarer til deres dynamiske indhold.
Og for folk bag en proxy er problemet noget større hvis proxyen laver caching.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. maj 2001 - 15:14 #6
delbing:> ehm .. ja okay .. jeg har sat IE\'s \"check for newer versions of stored pages:\" til \"Every visit to the page\" så det er nok derfor.