Avatar billede o&s Nybegynder
01. juli 2006 - 23:52 Der er 2 kommentarer

Uge i rigtig måned ?

Hej!
Sveder lidt i sommervarmen over nedenstående:
I en tabel over registrerede timer finde en StartDato og en SlutDato.
Indenfor StartDato og SlutDato, som udgør en måned henholdsvis, Januar Februar, o.s.v. skal jeg have fundet en række timer som hører til den pågældende måned.
(Eksempelvis vil uge 9 i marts måned 2006 indeholde mandag og tirsdag som hører til februar måned.
Til at udsøge dee rigtigedage i en valgt måned bruger jeg nedenstående:
I feltet StartDato skrives:
>DateSerial(Year([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Start]);Month([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Start]);Day([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Start])-7)
I feltet SlutDato skrives:
<DateSerial(Year([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Slut]);Month([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Slut]);Day([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Slut])+7)
(Bruger formularen Månedsrapport_Dialog til at udvælge Start og slut dato).
I tabellen over de registrerede timer er timerne indtastet i felterne man tir ons tor fre lø og søn.
For at finde ud af om timerne hører til den korrekte måned anvender i hvert felt nedenstående syntax.
Ma: IIf(Month([StartDato])=Month([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Start]);[Man]*1;[Man]*0)
Ti: IIf(Month([StartDato])=Month([Forms]![Månedsrapport_Dialog]![Start]);[Tir]*1;[Tir]*0)
o.s.v
Så hvis timerne på den pågælden dag ligger indenfor den rigtige dato * antallet af timer med 1 hvis ikke med 0.
Hermed vises timerne i rapporten ellers ikke.
Pyh ha - det var en lang smøre.
Nu kommer problemet.
Jeg får det rigtige datointerval eksempelvis Marts 01-03-2006 til 31-03-2006 og de rigtige poster bliver fundet, men timerne vises kun i felterne Man, Tir og Ons og ikke resten af ugen Tor Fre Lør Søn.
Hvad kan jeg have gjort forkert - er den en som evt. har god ide.
Jeg har lavet en database hvor formular, forespørgsel og rapport findes, så det kan konstateres med selvsyn.
\O&S
Avatar billede o&s Nybegynder
02. juli 2006 - 12:09 #1
Har selv fundet en løsning - Lukker spørgsmålet.
\O&S
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 11:00 #2
Du skal markere og acceptere dit eget svar!~)