Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
29. juni 2006 - 11:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm.?

Hej..
Jeg har fået fat i en brugt skærm: Viewsonic P225f
Men jeg kan ikke få den til at vise noget...
Når jeg tænder den lyser den grønne lampe som den skal og når jeg sætter den til computeren kan jeg høre den reagerer med et lille klik men der er stadig bare sort skærm.
Kan det være nødvendigt at installere drivere?
Eller er skærmen bare i stykker.. Der kommer heller ikke noget billede af menuen på skærmen hvis man prøver at trykke på dens knapper.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2006 - 11:28 #1
Lyder som en defekt backlight. Kan du hvis du lyser på skærmen ane (det kan være meget svært) et billede på skærmen, skyldes det at backlight på skærmen er gået ud. Det kan formentligt ikke betale sig at reparere.
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juni 2006 - 11:39 #2
Har den ekstern PSU, da prøv at fjerne 220volt kablet, lad den hvile lidt, og sæt kabel på igen.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
29. juni 2006 - 11:59 #3
Har prøvet at lyse ind i den, men synes ikk jeg kan få øje på noget..
og nej den har ikk ekstern PSU
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2006 - 12:02 #4
Ved du at der er billede på computeren når du kikker? Du vil ikke kunne se farver. Så du skal være sikker på at der er et ikon eller ligende der, hvor du kikker.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
29. juni 2006 - 12:10 #5
Ja.. har lige prøvet igen... intet at se :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juni 2006 - 12:28 #6
Prøv at tage 220 volt alligevel.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2006 - 12:29 #7
Er der knækket nogle ben i stikket?
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
29. juni 2006 - 19:16 #8
Har prøvet at tage strømmen fra og sætte til igen..
og nej der er ikke knækket nogen ben..
Der er også mulighed for tilslutning med BNC kabel (tror jeg det hedder) Men det burde jo være ligemeget når der også er et stik til alm. skærm kabel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2006 - 20:19 #9
Ja det burde det, men det er jo ikke sikkert at den selv kan skifte om til VGA, går ud fra at du har trykket på alle knapperne!
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
30. juni 2006 - 22:58 #10
Nå jeg har skrottet den så jeg lukker