Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 22:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg www.subdomæne.domæne.dk

et domæne som f.eks https://www.taveechok.wanthai.dk  er et ønske, men ikke en nødvendighed.
Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 22:59 #1
Jeg kører i øjeblikket Sambar 6.3 under Windows XP
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. juni 2006 - 23:10 #2
Det plejer at virker hvis man bare laver et underbibliotek som hedder, i dit tilfælde, "taveechok". Jeg er ikke professor, eller noget, men http://www.wanthai.dk/taveechok plejer at være lig med http://taveechok.wanthai.dk

Som sagt, jeg har ingen teknisk forstand på det, kun hvad jeg selv har prøvet.
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:27 #3
madshammer -> Ja, hvis din webhost har sat det op til at fungere sådan.
Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 23:27 #4
ja, det er også sådan jeg har forstået det. Men det virker ikke.
Er der nogen der kan hjælpe med et andet problem der er opstået inden for de seneste dage?
Når jeg skriver www.wanthai.dk/taveechok, så koan jeg ikke få vist min side,
men når jeg skriver wanthai.dk/taveechok, så kommer den fint frem.
Jeg har været inde på gratisdns og se min opsætning efter, og der er både a-record, url-forwarding og c-name ok.
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. juni 2006 - 23:31 #5
Hos mig virker din side fint nok, med www foran...
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:31 #6
At www.wanthai.dk peger korrekt med at wanthai.dk peger på 127.0.0.1 så vi ikke kan se andre sider end forsiden er en anden sag
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:36 #7
Eller ved ikke lige hvad du har gang i men ser nu ud som om at wanthai.dk peger 2 forskellige steder hen altså på 2 forskellige IP adresser.
Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 23:38 #8
ja, på siden wanthai.dk har jeg helt andre problemer. Det er fordi mine nevøer har bygget siden og de har bygget den i php. Jeg mangler at få implemneteret php og msql.
det kommer nok engang når jeg får tid. Forhåbentligt inden længe ha.ha.ha.

Men det er dejligt at i kan se min kones hjemmeside med sin thaimad/take away biz.
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. juni 2006 - 23:43 #9
Arhh, så var det bare et billigt reklame-trick! :p
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:45 #10
Har du gjort som du har fået besked på via GratisDNS forum ? Har lige testet og fungerer perfekt
Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 23:46 #11
det kunne det have været. Men desværre er det fordi jeg er så uerfaren på området.
:)
Avatar billede wanthai Nybegynder
27. juni 2006 - 23:54 #12
ja, jeg har været inde i min router, og jeg har fulgt den link for hvordan man går ind via telnet.
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:55 #13
Ind i Telnet ? Øhhh, hvad ?
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:57 #14
Som du har fået af vide kig på http://www.sambar.com/syshelp/vhosts.htm (Har lige brugt det og det virker, godt nok på en Sambar 6.4)
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 00:01 #15
Og hvis du ikke kan få det til at virke vil jeg anbefale dig enten at kigge på det igen, finde noget andet Server Software eller lade være med at hoste selv
Avatar billede wanthai Nybegynder
28. juni 2006 - 00:23 #16
jammen min vhost fungerer så vidt jeg kan se:)

prøv www.thamawat.com
    www.thammawat.com

de ligger begge på min vhost
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 09:48 #17
Hvor kommer telnet ind i billedet ? Er vi ikke enige om at https://www.taveechok.wanthai.dk skal pege på samme server ? Jeg kan i hvert til fald sagtens komme ind på siden, men ser bare din standard side dvs. www.wanthai.dk
Avatar billede wanthai Nybegynder
28. juni 2006 - 15:43 #18
ja, se det er her problemet ligger.

Jeg mener at det er muligt at lave et subdomæne, hvor det ender på min server,

altså: www.subdomæne.domæne.dk, jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg sætter det op.

Det er derfor jeg søger hjælp, for jeg kan sagtens få vist min side, når jeg skriver www.wanthai.dk/taveechok, men skulle det ikke kunne sættes op som ovenfor nævnt.

Er det inde på serveren at jeg skal ind og lave en opsætning?

jeg har prøvet at lægge en mappe under vhosts til siden,
jeg har prøvet at lægge den i docs,
men kun når jeg lægger den i docs/wanthai/taveechok, kan jeg få vist siden.

? :(
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 15:51 #19
Hvis du i vhost sætter at www.taveechok.wanthai.dk har Documents Root /docs/wanthai/taveechok skulle det være det
Avatar billede wanthai Nybegynder
28. juni 2006 - 16:51 #20
?:(

jeg kan altså ikke få det til at virke, så jeg må vel leve med at jeg skal skrive www.wanthai.dk/taveechok
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 19:14 #21
Ja, eller du må fremvise din vhost fil til os så kan vi jo være med at til at se om du har skrevet forkert !
Avatar billede wanthai Nybegynder
29. juni 2006 - 08:40 #22
her er min vhost.ini for taveechok

[taveechok]
Automatic Log mailto =
CGI Directory = /cgi-bin/
CGI Run As =
Default Page = index.htm index.html index.stm index.asp index.php
Default User Max Space = 100
Default User Privileges = 2
Documents Directory = /docs/wanthai/taveechok/
LDAP Authentication = false
Log File = access.log
Mappings File =
Messages Directory = messages
NT Authentication = false
Password File =
Radius Authentication = false
SQL AUTH Cache = sqlite
SQL AUTH Query =
SQL Authentication = false
Search Index = docs
Security Realm =
Tmp Directory = tmp
Use Digest Authentication = true
Use MD5 crypt = false
Use SHA1 crypt = false
Use Unix crypt = false
User IP =
User Max Space = 100
VHost Administrator = taveechok
VHost Administrator IP =
WEB-INF Directory =
WebBoard DB Cache = sqlite
WinCGI Directory = /cgi-win/
iMail IMAP Server =

og dette er min "root"

WWW Configuration

Server Port 80
Default Page(s) index.htm index.html index.stm index.asp index.php
Documents Directory D:/docs/wanthai/
Max POST Size 100-KB
Max User POST Size 2-MB
Directory Lists true
Directory Lists Style localtime folderfirst fancy trunc20
Directory Lists README    README
Invalid Characters &;"|*<>\?:
Search Index docs
Forum DB Cache sqlite
iMail Server
Avatar billede leif Seniormester
29. juni 2006 - 08:54 #23
[taveechok] skal være [www.taveechok.wanthai.dk]
Avatar billede wanthai Nybegynder
29. juni 2006 - 21:40 #24
hej Leif :)
Du har løst det problem, som jeg har haft i meget lang tid. Jeg fandt et tilsvarende problem på en af trådene i spørgsmål og svar, men her var der ingen løsning. Det vil sige det var der, men den virkede tilsyneladende ikke, derfor startede jeg selv spørgsmålet.
Så jeg er en meget glad mand lige nu, endnu engang til Leif, og alle der har været inde over.
Avatar billede leif Seniormester
29. juni 2006 - 21:53 #25
wanthai -> Husk bare en ting når du har problemer at vi svarer ud fra de oplsyninger vi har og vi er altså ikke synske.
Avatar billede wanthai Nybegynder
22. juli 2006 - 00:42 #26
hej igen, igen...

jeg har fået det problem, at jeg nu pludselig ikke længere kan få vist min side. Den har elles fungeret upåklageligt indtil for et par dage siden. Jeg har haft problemer med Zonealarm, måske mest på grund af Sunbelt's Securýti Tool 4. Har afinstallleret Zonealarm, disablet True Vector og eller startet nogle tjenester for http og netværk, som det fine program også havde stoppet.
Det hjalp ikke. jeg har nu Sygate installeret, og har her givet tilladelse til de porte jeg bruger til web, ftp m.m.
Var inde og redelegere på DK-hostmaster, og det så ud som om det virkede, men kun i går.

har nogen et bud på hvor fejlen kan lige? Her kontrolleret min vhost,ini, og den er som tidliger beskrevet.
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. juli 2006 - 09:23 #27
Acceptér leif's svar... og måske start et nyt spørgsmål, jeg tror ikke der er så mange nye der kigger på et 2 mdr gammelt spørgsmål, der er besvaret.
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2006 - 10:20 #28
Hvis du nu kunne finde ud af at lave DNS kunne det være det fungerede ! Men hvad med at oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede wanthai Nybegynder
22. juli 2006 - 20:11 #29
ja, det er helt rigtigt, men  jeg var vel bare frustreret over at det hele bare ikke var oppe at køre efter i flere dage at have søgt efter fejlen.
OK jeg smider et svar og tak til jer begge.
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 00:05 #30
Men et godt råd, slet AL din DNS opsætning og prøv igen og ellers skriv blandt andet det helt udemærket forum som GratisDNS har til formålet.