Avatar billede djalex Praktikant
26. juni 2006 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modem og Windows XP

Kan det passe at medmindre man tænder modem'et (eksternt lasat 56000 standard modem - COM) inden man starter computeren op, så kan windows ikke finde modem'et...

Hvis nu man fx tænder sin computer for at lave et word dokument og så kommer i tanke om at man lige vil tjekke mail, så skulle man jo mene at man blot tændte modem'et og så gik online. Men windows kan så ikke finde modem'et førend man laver en genstart (eller går ind i  enhedshåndtering og søger efter hardware-ændringer... - men det kan mine svigerforældre jo ikke finde ud af)...

Er det en opsætning i Windows, en opsætning i BIOS eller hvad kan det skyldes??

(Det skal siges at jeg ikke sidder ved maskinen dagligt, så hvis der kommer fornuftige svar, så tager det nok en dags tid inden jeg får afprøvet dem...)
Avatar billede jps6kb Novice
26. juni 2006 - 14:33 #1
Det er noget med at de der lasat 56k er Serielle ikke? Og det mener jeg ikke Windows bare finder. Seriel porte er ikke Plug'n'Play jo.
Avatar billede djalex Praktikant
26. juni 2006 - 15:01 #2
Jo det er et serielt modem... Den har fint fundet det, jeg har været på nettet... Men hvis man glemmer at tænde det inden man tænder computeren, så finder windows det ikke... Det er som om windows ikke bare vil antage at modem'et er til stede, men bare afviser... I stil med:
"Jeg fandt intet modem under opstart - så du har nok ikke noget modem tilsluttet..."
I stedet for lige at tjekke om det er der, inden man kalder op til nettet...
Avatar billede tumben Novice
27. juni 2006 - 23:18 #3
det kan sagtens passe....det gør min xp også indimellem
Avatar billede djalex Praktikant
20. september 2006 - 19:23 #4
lukket - ingen løsning fundet..