Avatar billede laguna2 Nybegynder
24. juni 2006 - 14:03 Der er 6 kommentarer

Router/port problem

Halløjsa!
Jeg er begyndt at spille et spil der hedder Gunz - The duel. Det er et gratis MMO (i hvert fald lige nu), men der er nogle problemer med det.
De har lavet spillet på en eller anden måde så os med routere bare kan sidde og græde over at vi ikke kan spille det.
Jeg kan sagtens spille spillet over nettet som min skole har, men jeg kan ikke herhjemme.

Jeg har været rundt og prøve at finde ud af, hvad jeg kan gøre for at ordne det, men det eneste jeg finder ud af er at folk vil prøve at "port forward'e" deres routere men de skriver selvfølgelig ikke om det virker. Jeg har os selv prøvet at åbne mine porte, men det ser ikke ud til at virke.

Er der nogen af jer som har en idé til hvad jeg kan prøve?

(dét der sker når jeg går ind i spillet er, at alle andre har 999 i ping og så får jeg en "Agent-error" besked for hver spiller der er inde spillet)
Avatar billede tronic_ Nybegynder
24. juni 2006 - 16:07 #1
Hvilken router har du?
Avatar billede laguna2 Nybegynder
24. juni 2006 - 19:11 #2
Det er en SpeedStream 2601
Avatar billede tronic_ Nybegynder
24. juni 2006 - 21:11 #3
Det jeg kan se er at du skal åbne for TCP og UDP 7700-7800.
Jeg tror det er under "advanced setup" du gør det.
Avatar billede laguna2 Nybegynder
25. juni 2006 - 00:22 #4
Det har jeg gjort (tror jeg). Jeg har lavet 2 oplysninger til routeren om at åbne TCP ind- og ud portene 7700-7800 og en anden der åbner UDP ind- og ud portene 7700-7800... Men det virker stadig ikke :(
Avatar billede tronic_ Nybegynder
25. juni 2006 - 00:27 #5
Hmm. Hvis du har en firewall så prøv at slå den fra.
Avatar billede laguna2 Nybegynder
25. juni 2006 - 17:10 #6
Det eneste jeg har et Windows firewall... Men det virker stadig ikke selvom jeg slår den fra.