Avatar billede guldbajer Nybegynder
20. juni 2006 - 12:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekstimport i Photoshop CS2

Jeg skal lave nogle annoncer med listede data i 5 kolonner. Jeg laver annoncen i Photoshop og skal nu importere dataene. Og efterfølgende tilpasse størrelsen.

Jeg vil helst at jeg ikke får importeret som billede men som tekst så der efterfølgende kan redigeres.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
20. juni 2006 - 12:55 #1
Problemstillingen er desuden at:

Der er 5 Kolonner. Kolonne 1,2 og 4 skal automatisk formateres Fed skrift. Efterfølgende skal kolonne 2 og 3 lægges sammen. Kolonne 2+3 skal være 80 karakterer langt, hvis det er længere skal der fjernes tilbage til sidste hele ord. Efterfølgende plads skal udfyldes med "..."

Og jeg skal helst gøre det hele automatisk ved importen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. juni 2006 - 13:02 #2
Det vil man normalt lave i et ombrydnings-program som InDesign eller QuarkExpress.
Det er Photoshop slet ikke beregnet til.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2006 - 13:22 #3
Enig med "doggy82" ...det vil kun give dig problemmer, også ved trykning!
Avatar billede guldbajer Nybegynder
20. juni 2006 - 13:34 #4
Ok. Takker for de hurtige svar.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
21. juni 2006 - 10:55 #5
Mon ikke det skulle afsluttes