Avatar billede rollator Nybegynder
19. juni 2006 - 19:02 Der er 7 kommentarer

Opstart af MSI bundkort

Hej Jeg er ved at flække en pc sammen til eks konen og har anskaffet et MSI 925x Neo Platinum, en Intel P4 630 3 ghz, et asus ne 7600gt grafikkort, 2x512 mb DDR2 ram, 400 w psu,1x120 gb MAxtor + 1x160 Hitachi begge ata133. Problemet er så bare at de gode MSI folk først på deres hjemeside advare at det ikke understøtter Win 9X/ME "g".
Jeg er af den gamle skole der altid først installere win 98 og derefter opdatering til Win XP. Dette er dog ikke muligt, ej heller er det mulig at starte op med Xp´en som gendannelse. Den starter pænt op med indlæsning af drivere men nå den når til at skulle skifte til "blå skærm" med rep, ny install. m.m låser den med sort skærm. Har næsten et nyt bundkort på beding, men vil gerne havde hjælp, så jeg ved det kan lade sig gøre, hvis jeg sælger dette bundkort videre. Hjælp !!!!! Delene er alle nye. Vh Renè
Avatar billede larsenj Nybegynder
20. juni 2006 - 16:05 #1
Man kunne engang trikse den til at tro at det var installeret, ved at have en boot disk lavet i 98, og derefter forløb installationen normalt. Måske det er et trick der stadig kan bruges ?
Avatar billede rollator Nybegynder
20. juni 2006 - 18:17 #2
Hej Hvis du tænker på en almindelig start disk i win 98 så er det også prøvet. Det der irretere mig er at den ikke vil lade xp èn boote korrekt op så jeg får mulighederne herfra. Den har en enkelt gang komme til det rigtige blå skærm hvor rep m.m var mlig men klogesen her fik forbigået denne chance og siden har den ikke nået så langt.!!! :-( VH Renè
Avatar billede larsenj Nybegynder
20. juni 2006 - 19:49 #3
hvad er grunden til du vil have 98 på først egentlig ???

98 bliver ikke understøttet for patches mere, og er en stor si af sikkerhedshuller. Hvorfor ikke starte med w2k som minimum ?
Avatar billede rollator Nybegynder
20. juni 2006 - 19:58 #4
Jo du har ret men jeg bruger ikke win 98 til andet end at kunne opdatere derfra til Xp. Desuden er den eneste full version jeg har 98èr resten også min 2000 er opdateringer. Ja har aldrig sat mig nok ind i nemmere måder.:-/  Renè
Avatar billede larsenj Nybegynder
21. juni 2006 - 00:18 #5
det er fuldstændig lige så nemt at installere w2k/XP som det er med 98, og du får et "renere" system, da der ikke ligger noget 98 snask og sløver maskinen :)
Avatar billede rollator Nybegynder
21. juni 2006 - 12:38 #6
Hej igen ! Nu har jeg monteret et andet Asus P5WD2 bundkort og trods nogen besvær med det også kører det fint nu. Jo jeg brugte metoden med at boote med xpèn efterfølgende under install. at indsætte win 98 til bekræftelse af styresystem som xp en bad om. Det er helt klar en bedre mere ren installation uden "snavs" Takker !Har siddet hele natten og med en dum ting som en enkelt manglende driver til det nye bundkort, men har fået det løst her ved 04:00 tiden imorgen gab. Jeg vil vende tilbage næste gang jeg laver et forsøg med MSI bundkortet men vil her og nu slutte. Tak for hjælpen. VH Renè
Avatar billede larsenj Nybegynder
21. juni 2006 - 19:28 #7
smukt ! :) godt arbejde rollator :)