Avatar billede ladekarl Nybegynder
16. juni 2006 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PDA med GPS

Hej jeg købte en PDA engang i slut 90´erne med GPS fra England. Den virkede ikke særlig godt og den blev lagt på hylden. Nu står jeg og skal bruge en PDA med GPS. Den skal kunne gå på mit trådløse netvæk og være god i forhold til det at være en kalender. Den må koste omkring de 5000,-

Hvilken PDA er bedst til mine krav og kan det svare sig at købe en nu eller skal jeg vente lidt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 12:23 #1
Kik på Fujitsu-Siemens Loox T810 og T830 mener at prisen på 830 er omkring 6000. Den har GPS, WLAN (b+g), Bluetooth, 2mpixel kamera og fuldt tastatur .
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 12:26 #2
Den gamle PDA:
- Hvad virkede ikke?
- Er den til salg?

T830 er til salg fra sidst i Juli: http://www.expansys.com/product.asp?code=130765
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2006 - 12:34 #3
Eller den eksisterende, uden kamera o.s.v. - men med de ting du forespørger: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176550
Avatar billede ladekarl Nybegynder
16. juni 2006 - 14:56 #4
Det er en gammel sag, Palm V tror jeg den hedder. Gps´en er et apperat man omslutter PDA´en med. Den er overhovedet ikke præcis. Mener at jeg var ca 20m ved siden af vejen når jeg var ude at køre - samt zoome niveauet er knap så godt og detaljeret. Sælge den? Ja gerne, hvad vil du give?

-Jeg er ikke interesseret i en PDA/Tlf.

-Har det noget at sige, om man har 20 satelitter eller bruger SIRF3 teknologi?

Jeg vil gerne have en PDA der er hurtig og som er præcis (gps). Er der nogen der har erfaring med HP´s PDA´er? De ser så store ud!
Avatar billede aeroone Nybegynder
19. juni 2006 - 19:19 #5
Jeg har en HP HW6515, den er lidt stor, hvis man vil bruge den som telefon, men så er det jo bare tilslutte et bluetooth headset. Bortset fra størrelsen, er den perfekt, gps funktionen virker fint, eneste minus, er det kort man får med når man køber den, det er meget upræscist, men hvis man får fat i TomTom's skandinaviske (eller hvad man nu skal bruge) virker det.
Avatar billede LNG.DK Novice
22. juni 2006 - 00:58 #6
Vicsat er distributør at FSC produkter så prøv at kontakte dem på 7020 8288 for at høre leveringstiden på T-serien. Så T-serien på Cebit og den er godt nok alt for fed.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2006 - 05:13 #7
Ladekarl>> SIRF3 er et chipset der er meget præsist, det bedste GPS chipset på markedet for tiden. 20 Satelitter er urealistisk mange, med mindre at der kommer mange flere op end der er i dag, dette sker ikke inden for de nærmeste år.

20m ved siden af vejen!!! Det kan være dit kort der er upræsist! GPS'en er ikke bedre end det kort materiale der er på den!
Avatar billede goldnugget Nybegynder
20. maj 2007 - 10:28 #8
Har selv købt en Fujitsu-Siemens Loox 560. Den har indbygget en Sirf3 antenne, men ikke just særlig god. På deres eget forum, vælter det med spørgsmål og konstateringer om, at der er problemer med gps-delen. Er jeg heldig, har jeg et fix efter 3-4 minutter, via et indbygget gps-fix-program. Bruger jeg TT, får jeg måske et fix efter 30-60 minutter. Uanset fix, er det kun med 3-6 sat og meget ustabilt. Falder ud i ny og næ. Problemet er for mit vedkommende lidt softwaren men også SD-kortet. Piller man det ud, stiger signalstyrken dramatisk... Virker som om SD-kortet er placeret så det spærrer for antennen... I øvrigt er den heller ikke præcis. Kører åbenbart tit ved siden af vejen. Bortset fra den del, er Loox'en ret lækker.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
20. maj 2007 - 14:54 #9
Hej Goldnugget.

Jeg har også en FS Loox N560 og jeg kører med TT software og kan ikke genkende de problemer du beskriver. Min GPS starter op fra ½ til 2 min. og den er meget præsis. Jeg har generelt max satelitter med mindre jeg kører i storbyer. Jeg har vendt billedet så min PDA ligger på siden - måske derfor forbindelsen er så god?