Avatar billede metropolis_x Nybegynder
12. juni 2006 - 14:58 Der er 3 kommentarer

Tv signal med scrollende tekst henover

Jeg har en opgave jeg skal have lavet, men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg skal bruge for at komme frem til en brugbar løsning.

Opgaven:

Et stort fladskærms tv skal vise TV. Signalet får den fra en satellitmodtager. Udover det almindelige tv-signal, skal der vises en scroll-text (helst i selve billedet – lidt ligesom CNBC-news aktiekurser o. lign.), som det skal være muligt at redigere i forholdsvis nemt. Det skal nemlig gøres ca. en gang om ugen.

Altså: TV-signal fra én kilde (tv-kort), og scrollende tekst fra en anden kilde.

Jeg har så prøvet at undersøge hvordan det bedst kan gøres. Umiddelbart kan jeg ikke finde noget færdiglavet software der kan klare jobbet. Spørgsmålet er så om f.eks. Flash kan gøre det? Jeg er ikke engang klar over om man kan vise Live TV, captured fra et TV-kort, i Flash-player. Men… i flash er det i hvert fald ikke noget problem at lave den scrollende tekst.

Jeg har også tænkt på at samle det hele i en html fil. Aner ikke om det kan gøres, men man kan jo vise alt muligt i html.

Selvom det optimale ville være at vise TV-signalet i fullscreen, med den scrollende tekst ovenpå, kan et alternativ sagtens være en form for KIOSK-mode, hvor TV vises i et mindre vindue, og andre informationer uden om.

Helt andre idéer modtages med stor tak.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2006 - 15:17 #1
Den her kan du vel bare have til at køre: http://www.easybyte.com/products/ticker.html og så køre tv billedet i full screen bagved.
Avatar billede metropolis_x Nybegynder
13. juni 2006 - 11:24 #2
Easybyte er et rigtig godt bud. Det er superbilligt og gør lige nøjagtig det som det skal. Problemet er bare at når jeg kører tv eller video i full-screen, så lægger Easybyte sig stadig under, og så er jeg jo lige vidt.

Jeg har også forsøgt mig med at optimere skærmområdet, så jeg ser fullscreen uden at være i fullscreen, men sjovt nok så bliver Easybyte og Win-taskbar åbenbart styret samme sted fra, for når jeg laver en hide eller autohide på min taskbar - ja så følger Easybyte troligt med.

Ærgeligt nok - så tæt på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juni 2006 - 12:02 #3
Prøv lige easybyte supporten, det kan være at der er hjælp at hente: http://www.easybyte.com/support/index.html