Avatar billede unva Nybegynder
11. juni 2006 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent html koder fra anden side

Er der et javascript der kan hente en anden sides html koder, uden man skal havde det i et frame eller iframe (eller for den sags skyld usynlig frame) ?
Avatar billede spaceus Nybegynder
11. juni 2006 - 13:59 #1
jeg er ikke sikker på hvad du vil men evt. kan xmldom'en bruges hvis du holder det xml kompatibelt
Avatar billede unva Nybegynder
11. juni 2006 - 15:12 #2
Jeg har en side, hvor den eneste oplysninge er hvad det sidste id nummer der er tilføjet i databasen er, og det skal jeg havde hentet vha. et javascript
Avatar billede psykochicken Nybegynder
11. juni 2006 - 18:51 #3
..kan du ikke bare hente værdien direkte fra databasen ?

/psc
Avatar billede unva Nybegynder
11. juni 2006 - 18:56 #4
jo, men det er fordi jeg hver sek skal tjekke om det id er ens med et andet med javascripts, og da jeg kan lave en timer der køre samme funktion hver sek i javascripts får jeg den til at gøre dette, og opdatere kun hvis det id nummer ikke er ens med det andet!

Det eneste jeg mangler er at hente dette id nummer fra den anden fil!

er der ikke noget man kan gøre så man med <script scr="fil"> et eller andet kan hente det?
Avatar billede olebole Juniormester
13. juni 2006 - 19:02 #5
<ole>

Der er forhåbentlig ikke ret mange, der skal bruge det pågældende script ... ellers er det 'helt pløk' at hente data hvert sekund  :)

Derudover er det - som det vist også er for de andre i tråden - temmelig uklart, hvad det er, du vil

/mvh
</bole>
Avatar billede unva Nybegynder
13. juni 2006 - 19:35 #6
jeg vil lave en lykke i javascripts som hele tiden tjekker hvad det nyeste id i databasen er. Jeg ville hente oplysningerne fra en anden fil. På denne måde ville jeg slippe for at man i IE ville havde den klik lyd når der opdateres
Avatar billede unva Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:11 #7
lukket