Avatar billede tunebasen Nybegynder
10. juni 2006 - 23:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil lige pludselig ikke finde dvd-drev

Hej,

jeg har et problem med mit dvd-drev.

Jeg har haft en bærbari ca. 1 år, hvor alt har fungeret fint: jeg har både afspillet og brændt cd'er og dvd'er uden problemer, lige indtil sidste uge hvor jeg skulle afspille en dvd. Jeg kom dvd'en i computeren, hvorefter jeg kunne høre den stod og arbejdede. Mere skete der ikke. Når jeg dobbeltklikker på dvd-drevet er der helt blankt i det følgende vindue.

Jeg har prøvet at komme en cd i, hvilket virker UDEN problemer. Men hvis jeg kommer en dvd vil den ikke...

- Jeg har prøvet at fjerne driveren og lade Windows geninstallere den uden held.

- Jeg har prøvet systemgendannelse med samme resultat.

Den bærbare computer er en Medion, og i Enhedshåndtering kan jeg læse mig frem til at dvd-drevet er: MATSHITA DVD-RAM UJ-831S

Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juni 2006 - 23:19 #1
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
10. juni 2006 - 23:22 #2
Så er det gjort - de stod der begge to. Hvad så? Kan jeg bare prøve med min dvd, eller skal jeg genstarte?
Avatar billede tunebasen Nybegynder
10. juni 2006 - 23:34 #3
Har lige prøvet at sætte dvd'en i - det virker stadig ikke :o(
Avatar billede tunebasen Nybegynder
10. juni 2006 - 23:35 #4
Computeren arbejder og stopper så kort tid efter. Og når jeg så får åbnet vinduet, er det blankt..
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2006 - 09:20 #5
Prøv at fjerne drevet i enhedshåndtering, og genstart.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
11. juni 2006 - 10:04 #6
Det har jeg prøvet... Det virker stadig ikke...
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. juni 2006 - 11:18 #7
Finder bios drevet i opstarten?
Avatar billede tunebasen Nybegynder
11. juni 2006 - 14:56 #8
Ja, det gør den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. juni 2006 - 16:54 #9
Kør en chkdsk /f eller r, og se om ikke det løser problemet.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
11. juni 2006 - 19:29 #10
Da jeg kørte chkdsk første gang, fandt den en fejl og bad mig om at køre chkdsk /f og dernæst genstarte for at løse problemet.

Da jeg kørte testen igen - for at se om fejlen var rettet - fandt den igen fejl. Jeg har stadig fejl på disken, men hvilken disk ved jeg ikke.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. juni 2007 - 08:39 #11
Jeg geninstallerede computeren