Avatar billede esmik_designs Nybegynder
10. juni 2006 - 20:18 Der er 3 kommentarer

Pentium D 840/940 el. Pentium 4 HT 560

Jeg sidder med en Intel Pentium 4 560, 3,6GHz Single Core med HT teknologi. Overvejer at opgraderer til en Pentium D (dual core) 8xx el. 9xx, da mit nye bundkort understøtter begge dele.

Ville det på nogen måde være en fordel for mig og få en dual core i hus, og vil jeg kunne mærke en forskel?

Mit nuværende valg ligger nok på en D940, da de er produceret i 65nm, som skaber mindre varme, frem for en en D840. Men er det bedst og tage den "nye" Pentium D, altså 940 el. vil en 840 være bedre?

CPU'en bliver hovedsageligt brugt til spil, så det er der jeg gerne vil vide om jeg kan få bedre ydelse. Arbejder selfølgeligt også på skrivebordet med webdesign, multitakser osv, men der er jo jeg klar over jeg vinder tid og ydelse. men er i tvivl angående spil.

Håber der sidder et klogt hovede el. flere som kan fortælle mig om jeg skal beholde min nuværende CPU eller opgradere.

Mvh,
Kim Sønderborg
Avatar billede coderdk Praktikant
10. juni 2006 - 21:32 #1
Din 560'er er i mine øjne rigeligt lige nu - Med det rigtige grafikkort, og den rigtige ram kan du køre alle eksisterende spil ret flot. Hvis jeg var dig, ville jeg vente til der kommer Dx10-grafikkort og/eller nye spil der gør at din nuværende ikke kan følge helt med længere...
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
10. juni 2006 - 21:56 #2
Så siger jeg mange tak for svaret :)
- ansøg om point, hvis du mener dit navn står på dem ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. juni 2006 - 23:49 #3
Nej tak du, bare behold dem selv :)