Avatar billede new2dotnet Nybegynder
08. juni 2006 - 20:07 Der er 4 kommentarer

Concorde adgang med .NET

Er det muligt at tilgå Concorde SQL Server databaser med ADO.NET sådan at man både kan læse og skrive fra dem ligesom alle mulige andre databaser? Og hvis det er muligt er der så noget man skal passe på når man gør det - måske nogen der har et lille eksempel?

Jeg har kun kunnet finde noget om tilgang til Concorde med det gamle ASP både her på Eksperten og andre steder. Er der slet ingen der bruger tilgang til Concorden i .NET (hvis ikke hvad bruger man så)?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2006 - 20:12 #1
1)  hvis du kan faa en ODBC driver eller en OLE DB provider kan du bruge
    henholdsvis ODBC of OLE DB provideren i ADO.NET

2)  jeg vil anbefale at du kun laeser fra databasen (at opdatere et regnskabs
    system via et andet program kan ikke anbefales)
Avatar billede new2dotnet Nybegynder
19. juni 2006 - 10:39 #2
Nej jeg er klar over det kan give problemer at opdatere et regnskabsprogram på den måde, men hvis man nu gerne vil opdatere addresser og sådan for debitorer kan det så ikke lade sig gøre uden vanskeligheder. Der må da være lavet integration der går begge veje før.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 12:39 #3
måske

men der er 2 aspekter:

1)  kan du gøre det teknisk ?

2)  vil revisionen tillade det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 03:30 #4
kommet videre ?