Avatar billede sbay Nybegynder
08. juni 2006 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

A href i et view

Hejsa

Jeg sidder og forsøger at få et link til at virke i et view:

Det jeg bruger ser sådan ud, men er tydeligvis ikke korrekt! Er der en der kan hjælpe?

[<a href=" http:// + DeviceAddress + ">] + DeviceAddress + [</a>]
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. juni 2006 - 18:59 #1
Jeg plejer at gøre sådan:
Url := "http://" + DeviceAddress;
"<a href=" + Url + ">" + DeviceAddress + "</a>";

-Klammer "[ ]" er kun til pass-thru html på dokumenter.
Avatar billede sbay Nybegynder
09. juni 2006 - 09:21 #2
skal der sættes noget på kolonnen? Jeg får det bare frem som almindelig tekst!
Avatar billede sbay Nybegynder
09. juni 2006 - 09:33 #3
Det skal lige bemærkes at det IKKE er i en browser, det skal køre men i et almindeligt Notes-view!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
09. juni 2006 - 14:34 #4
Aee..Det tror jeg faktisk ikke umiddelbart man kan...egenligt sært !.
Men du kan måske oprette et "skyggedokument" der i postopen bruger urlopen metoden ?
Ellers kan du måske - afhængig af funktionaliteten - oprette det som et html-view og vise det i browseren ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
04. juli 2006 - 14:31 #5
Du kan faktisk gøre det via inviewedit, selvom det vist ikke helt er meningen med funktionen - men det kræver dels at det er R6 og at dine brugere kan finde ud af aktivere funktionen.
Bruger du invewedit, kan du via script - workspace.urlOpen(ditDoc.getItemValue(DeviceAddress)(0)) få åbnet en url.