Avatar billede m_bold Praktikant
06. juni 2006 - 18:54 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan optimerer man med en "optimeringsfil"?

Hej.

Jeg har netop fået et tilbud fra et firma, der tilbyder SEO. Jeg spurgte dem om, hvad de rent praktisk/teknisk gør for at optimere min side og svaret var noget lignende:

"Vi laver nogle scripts, som indeholder nogle optimeringsfiler, der optimerer ift. bl.a. Google"

Firmaet gav mig en referenceliste, hvor de bl.a. havde www.dlc-lydconsult.dk, der bl.a. var optimeret til ordet "lydisolering". Den giver en ret god placering.

Men det var et dyrt tilbud, så nu vil jeg gerne vide, hvordan jeg selv laver optimeringen. Jeg har læst en masse artikler her på eksperten om det, så nu vil jeg gerne høre om, hvordan jeg teknisk laver disse scripts, som optimerer min side.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 20:28 #1
Den slags bør du undgå, deter en rimelig sikker måde til at blive bannet i bl.a. google. Spørg bare tyske BMW der blev optimeret af et dansk firma og bannet. Der er flere der er gået i den fælde.

SEO er ikke hokuspokus, men ganske almindeligt hårdt arbejde hvis det skal virke langsigtet.

Ordet lydisolering kan jeg også give dig en god placering på, hvor stor tror du konkurrencen er på netop dette ord.

Prøv at søge på ordet webpromotion i den danske del af google og se.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 20:30 #2
du er også velkommen til at søge på søgemaskinepositionering, igen på danske sider
Avatar billede m_bold Praktikant
06. juni 2006 - 20:41 #3
Det er jo faktisk meget interessant at du siger det. Men det virker bare underligt, at firmaet så kan kræve 24.000 kr. om året for at sørge for optimering af 50 ord. Og hvordan mon de forklarer sig overfor deres kunder, hvis kunden bliver bannet på Google?

Hvis du har ret, så har man jo lidt lyst til at give dem lidt dårlig omtale her, men det er jo nok også dårlig stil.
Avatar billede m_bold Praktikant
06. juni 2006 - 20:49 #4
Jeg savner lidt et sted, hvor man samlet kan få et overblik over "do's and dont's" i forbindelse med søgemaskineoptimering. Jeg har læst en masse af dine artikler, og de giver rigtig god viden, men har Google ikke selv lavet en oversigt over disse ting, så brugerne har mulighed for at orientere sig ordenligt?
Avatar billede madx Nybegynder
06. juni 2006 - 20:59 #5
Jeg troede faktisk ikke, at der var flere i den danske SEO-lejr, der sælger løsninger der så direkte går imod Google retningslinier for SEO.... men det har du jo så netop vist at internet. gør....

Nå lad os holde os på det fremadrettede:
1. Glemt alt om scripts udover det du har brug for til dit website iøvrigt.
2. Øvelse gør mester, så prøv at bygge 5-10 sider med dine produkter, men kun med 1-2 produkter på hver side. Lad det/de førende emneord gå igen nogle steder, men heller ikke for meget. Siderne skal være alm. htm og være en del at strukturen af dit website. Husk at give brugeren menu/links til at komme videre
3. Vent nogle uger, så skal du nok få et skub
4. Har siderne rette kvalitet, så ombyg resten af websitet - i stedet for at bygget særlige sider. Et godt udført website performer ligesågodt som alle de dersens SEO-sider (dem laver man ofte kun af nød)

Prøv ad....

Mht. at give dårlig omtale.... alt i alt må kunderne tage ansvar for deres markedsføring, der har alle dage i alle brancher været brådne kar...
Avatar billede madx Nybegynder
06. juni 2006 - 21:05 #6
mht. google egne guidelines, søg på google, seo, webmaster mv. og find bl.a.

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35770&ctx=sibling

der er nogle flere sider, men dem finder du nok
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 21:11 #7
du kan læse her

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Der her jeg skrevet flere artikler bl.a. om do's and dont's og meget andet

Hvis du nu kikker på de sider google linker til på mit site når du søger på webpromotion og søgemaskinepositionering så kan du faktisk se hvordan det gøres, der er intet hokuspokus, kun den kode du ser på siderne
Avatar billede m_bold Praktikant
06. juni 2006 - 22:26 #8
Jeg siger mange tak for hjælpen. Det var meget informativt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2006 - 22:39 #9
welbekommen. Læs artiklerne og spørg hvis der er noget du ikke helt er klar på
Avatar billede madx Nybegynder
07. juni 2006 - 20:20 #10
filen dank...

Nu bufferzoner viser hvordan det skal gøres, vil jeg vise hvordan du ikke skal gøre.... http://www.google.dk/search?hl=da&newwindow=1&q=brugervenlighed&meta=lr%3Dlang_da

Se efter http://www.abilitor.dk/brugervenlighed.htm og bemærk konkurrencen

(siden har levet meget længere end den burde men er still going strong fordi indholdet er reelt og en OK html side - og sitet handler rigtig meget om brugervenlighed... ;-)
Avatar billede m_bold Praktikant
08. juni 2006 - 10:16 #11
Jeg har nu skrevet tilbage til firmaet, der gav mig tilbudet og sagt at på baggrund af de informationer I 2 har givet mig, vil jeg ikke handle med dem. Jeg fik dette svar tilbage:

"Jeg er glad for at du nævner det, for der er forskel på vores produkt og det som at bl.a. BMW brugte. Grunden til at BMW blev banned fra google, var at de også havde valgt ord ud som ”Mercedes” osv. som søgeord. Hvilket overskrider grænserne for etisk markedsføring.

Derudover kan det også nævnes at nogle af vores referencer er firmaer som Miele, Toms Chokolade, Falck og Nykredit. Hvis du stadig gerne vil vide lidt mere om, hvad det helt præcist er, at vi laver og hvordan kan jeg få en af vores teknikere til at ringe op til dig?"

Kan der være hold i det, han siger?
Avatar billede madx Nybegynder
08. juni 2006 - 11:42 #12
Når manden siger det, er det jo nok fordi han mener det...

Jeg er selv indkøber af SEO i en kendt biks, der omsætter for nogle hundrede mio. på nettet - jeg vil ikke selv have en sådan løsning ind i vores miljø. Den er for risikabel

At der er andre varemærker, der gør det vidner ikke nødvendigvis om at de ved hvad de har med at gøre. Måske ved de det. Men det beviser desværre ingenting - der er for mange store der over tid er endt i saksen.

Udfra hvad jeg har set, vil jeg ikke kategorisere løsningen som én der overholder google's retningslinier - jeg vil ikke selv købe den, og de kunder jeg selv har vil jeg ikke anbefale den eller producere noget tilsvarende til.

Skal du endelig vælge noget i den kategori, så kender jeg andre der gør det på en clean måde...