Avatar billede tille Nybegynder
02. juni 2006 - 09:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

INSERT af dato, bytter om på dag og måned

hej

har arvet en hjemmeside, der foregår noget oprettelse af poster og det har virket fint

denne insert virkede indtil den 31/5:

Conn.Execute("Insert Into CC (Dato, Hold, Indhold) values(#" & Now() & "#, " & Request.Querystring("hold") & ", '" & Replace(Request.Form("indhold"), "'", "''") & "')")

hvis jeg bruger den i dag den 2. juni 2006 (hvis jeg skriver now() til html dokumentet står der også korrekt 02-06-2006), bliver den gemt som 6. februar 2006 altså 06-02-2006.

nogen der kan hjælpe?

kunne tænke mig at udbyder måske havde skiftet fra dansk til engelsk i 'language', men hvordan kan jeg checke det ? (jeg ved ikke hvem der hoster siden og personen der ved det, er på ferie)

har prøvet at sætte LCID til 1030, men det er jo kun for display
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
02. juni 2006 - 16:50 #1
Det er fordi INSERT sætninger altid skal laves med engelsk datoformat, hvor man skriver måneden først.
Prøve med:

Conn.Execute("Insert Into CC (Dato, Hold, Indhold) values(#" & format(Now(),'mm-dd-yyyy') & "#, " & Request.Querystring("hold") & ", '" & Replace(Request.Form("indhold"), "'", "''") & "')")
Avatar billede tille Nybegynder
03. juni 2006 - 15:11 #2
jesperfjoelner: Det tror jeg ikke, da der ikke har været den slags problemer før på andre datoer.
jeg tror mere at det er et access problem, og det har jeg fået bekræftet ved at benytte funktionen fra dette svar http://www.eksperten.dk/spm/58200, nu bliver datoer korrekte

derfor tillader jeg mig at tage alle points hjem til mig selv igen :-)