Avatar billede anoxia Nybegynder
01. juni 2006 - 11:42 Der er 3 kommentarer

Farver smelter sammen + grøn flimren i højre side

Hej eksperter.
Jeg har en Acer Aspire 1520, og her for nyligt er der kommet nogle grønne "streger" ude i venstre side. Det fylder ikke hele skærmen, kun måske 3cm, og det er kun på nogle farver det kan ses. Fx. kan jeg ikke se stregerne nu, men hvis jeg åbner et foto med mange farver, kan jeg se det. (Kan desværre ikke fange det på billede).
Et andet problem (tror de hænger sammen disse to problemer), er at i full-screen applikationer der bruger directx (tror kun det er disse), der smelter farverne sammen efter et par minutter. Det er typisk i spil. Lyden fortsætter, men jeg kan intet gøre, og skærmbilledet står stille mens farverne "smelter" sammen. Jeg har prøvet at fange dette fænomen med mit mobil-kamera, det blev ikke så godt men håber det kan hjælpe med at beskrive problemet:
http://img88.imageshack.us/img88/9534/farvesmeltning4gt.jpg

Billedet er taget fra spillet Shadowbane, men som sagt er det også i andre applikationer dette sker.

Jeg har prøvet at opdatere mine directx drivere, og grafik kort drivere (der sidder et GeForce kort i).

Ved ikke helt hvad grafikkortet hedder, har søgt på nettet efter maskinens navn men der kommer intet frem.

Håber jeg har beskrevet spørgsmålet godt nok.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 13:07 #1
Har du hentet drivere her fra: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1520.html

Det er en 64 bit maskine, det kan vel være nogle programmer der ikke er helt kompatible.
Avatar billede anoxia Nybegynder
01. juni 2006 - 13:23 #2
Har hentet tidligere drivere derfra.
Kan dog ikke hente alle driverne derfra nu, stopper omkring 80%. Har måske noget at gøre med at acer blev cracked tidligere i dag?
Avatar billede anoxia Nybegynder
03. juni 2006 - 19:02 #3
Nu har jeg installeret samtlige drivere der burde være de sidste nye, inkl. BIOS drivere. Det ser dog ikke ud til at virke. Kan det være noget magnetisk der ødelægger skærmen? (tvivler jeg på).