Avatar billede qualon1 Nybegynder
31. maj 2006 - 13:29 Der er 8 kommentarer

Pris vurdering

Hej

Jeg er ved at lave et skoleprojekt omkring hjemmesider. Og så skal vi vurdere hvad nogle hjemmesider kunne koste. Vi har valgt at fokuser på dba.dk. Så nu er mit spørgsmål, hvad koster sådan en side hvis den skulle købes af et internetfirma?
Avatar billede tjanum Nybegynder
31. maj 2006 - 14:02 #1
Det er umådeligt vanskeligt at svare på, for det kommer an på mange ting. Eks. hvordan backend er bygget op, hvilke adminstrationsmuligheder og lignende de har, samt mange andre mindre åbenlyse ting for internetbrugeren.

Nu ved jeg tilfældigvis, at DBA har lavet det in-house, så hvis de skulle gøre det op i kroner og øre, snakker vi nok mange millioner - over en lang periode. Man vil dog godt kunne lave lignende websites betydeligt billigere, hvis man kan acceptere, at de bliver bygget op over standardmoduler. Jeg vil dog gætte på, at du ville få svært ved at finde nogen, der ville udvikle og implementere et tilsvarende system til under en mio. kr. uanset hvordan det skulle bygges op. Men det er bare et gæt....
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
31. maj 2006 - 14:06 #2
Snakker vi køb eller udvikling ?

Hvis det er opkøb, så skal der jo reklame værdi osv. med, så det ender med formuer.

Men hvis det bare er en pris på udviklinen er 1-2 millioner nok et godt sted at begynde :-)

Typisk programmørløn er omkring de 1000 kr. / timen (for konsulenter/outsourceing/køb, for inhouse er det omkring 2-300). Og så kan du jo selv prøve at opstille et tidsplan.
Avatar billede loevgaard Praktikant
31. maj 2006 - 15:19 #3
Jeg synes du skulle ringe til DBA og spørge dem, det vil undre dig, hvor meget information folk er villige til at lukke ud, når bare du er høflig.

I vores gruppe på universitetet fik vi en aftale med en teknisk repræsentant fra Krak, og han svarede på alt vi spurgte om.

Og man skal altid huske: Der sker jo ikke noget ved at spørge ;)
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 20:05 #4
<ole>

2.000.000 er temmelig billigt. Da vi i sin tid på Framfab lavede version 1.0 af HydroTexaco's erhvervs site, endte vi et godt stykke over de 10  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede htx98i17 Professor
31. maj 2006 - 20:22 #5
dba.dk er jo fuld af forskellige annoncepladser som skal administreres. Det er et kæmpe site. Hvorfor har I valgt dba.dk?
Avatar billede showsource Seniormester
31. maj 2006 - 20:38 #6
hmm, gider faktisk ikke kommentere spm hvor olebolesen deltager!

Men for så at spørge ham, (sorry for spam!)
hvad vil det kunne løbe op i at lave
http://www.yellowbase.dk/
for ca. 4-5 år siden,
og så sidenhen holde den up to date?

Med andre ord, hvor lang tid vil det ta' en programmør at lave sitet, så det ca. hviler i sig selv?
Avatar billede qualon1 Nybegynder
31. maj 2006 - 20:42 #7
nu vi er inden på hvor lang tid det tager, er der så nogle der har nogle gode metoder til at udregne den tid det tager at lave sådan et site, altså kun programmerings delen?
Vi har valgt DBA.dk pga. multimedie systemet
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
01. juni 2006 - 13:08 #8
olebole

Det er svært at bedømme hvor stort DBA's side er, men hvis vi tager den offenlig del af deres side, og det mest overordnet, ville det ikke være så slemt.

Dog er der sikkert et komplexadmin system som kan booste prisen ret så meget :)