Avatar billede clausn Nybegynder
31. maj 2006 - 08:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find skærm koordinater

Hej eksperter,

Jeg sidder lige og roder med et popup vindue der skal centreres på skærmen. Det virker i princippet også.... mit problem er bare følg.:

Min side indeholder en <span id=indhold></span> hvor hele indholdet ligger i og dette fylder mere end en "side" (altså det man kan se på skærmen uden at scrolle.

Hvis jeg i bunden klikker på et link der laver mit popup vindue centerer det vinduet ud fra toppen af siden (0,0).

Jeg vil gerne have den til at centere popup vinduet ud fra hvor jeg rent faktisk er på skærmen - dvs. det kunne være (300,0) (top, left)

(document.body.clientWidth/2) og (document.body.clientHeight/2) giver det ud fra toppen af skærmen og ikke hvor jeg befinder mig på skærmen.

Nogen der har en ide?

PS: Jeg har siddet og leget lidt med http://activedeveloper.dk/community/members/tools/windowbuilder.asp (man skal være logget ind) hvor Dennis har lavet et popup vindue der bliver centeret

Hilsen
Claus
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 12:55 #1
<ole>

Taler du om et popup-vindue eller et lag?

/mvh
</bole>
Avatar billede clausn Nybegynder
31. maj 2006 - 13:02 #2
Hej olebole,

Det er mit popup vindue jeg gerne vil have centreret ud fra hvor jeg befinder mig på skærmen.
Avatar billede clausn Nybegynder
01. juni 2006 - 13:05 #3
Lukkes.