Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2006 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Javascript fejl på checkboxe

Der er en javascriptfejl når man klikker op checkbox'ene på denne side:
http://www.eksperten.dk/list.phtml. Der er flere af den slags, jeg har påpeget det før, men hvem vil lave det?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2006 - 11:53 #1
... klikker på ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2006 - 12:11 #2
Det må være en fejl 40, for det virker fint hos mig.. :-)

Hvilke checkboxe er der tale om? - Giv et eksempel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2006 - 12:12 #3
PS: Ingen gider at lave det.
Avatar billede snowball Novice
30. maj 2006 - 12:14 #4
Fejlen opstår kun hvis man bruger IE - fejlen er allerede nævnt i vores bugtracking system.

Det vides ikke hvornår fejlen bliver rettet.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2006 - 13:27 #5
Hvis du klikker på en checkbox (der er vist kun tre), kommer der en fejl, i MSIE. Du kan se den ved at der kommer et gult ikon helt til venstre på statuslinien, nederst i vinduet. dobbeltklik på ikonet for at se nærmere på det, og hvis du er web-udvikler, så sæt kryds i "Vis altid ..." :o)

Det gælder også de labels der er ved radioknapperne på denne side.

Det er lidt tyndt at have den slags fejl på en side der handler om programmering, ikke?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2006 - 13:29 #6
vil i have point?

I øvrigt har thesurfer vist fundet ud af det, for han siger jo at ingen gider, og så er der jo nok ikke en fejl 40 :o)
Avatar billede snowball Novice
30. maj 2006 - 13:32 #7
Spørgsmål om Eksperten er gratis, så lav du bare selv et svar :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2006 - 13:33 #8
OK
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2006 - 14:07 #9
Eksperten har jo coadmins. Så kan de jo også have co-programmørere.
Jeg vil forslå at de sprøger dem på Top 10 listen, i PHP kategorien..

Så ville de faktisk være i stand til, at rette fejl og mangler indenfor 24-48 timer, i stedet for 1-2 år.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. maj 2006 - 10:00 #10
Omtalte checkboxe skal faktisk bare have et name. Denner function forventer at de hedder status_1 til 4:

function spmlist () {
        set_cookie("status_1",(document.forms["qlist_form"].status_1.checked)?"on":"off",$cookie_expire,"/",$cookie_domain);
        set_cookie("status_2",(document.forms["qlist_form"].status_2.checked)?"on":"off",$cookie_expire,"/",$cookie_domain);
        set_cookie("status_3",(document.forms["qlist_form"].status_3.checked)?"on":"off",$cookie_expire,"/",$cookie_domain);
        set_cookie("status_4",(document.forms["qlist_form"].status_4.checked)?"on":"off",$cookie_expire,"/",$cookie_domain);
    }

Dette kan vel ikke give "ingen fejl" i nogen browser. Med mindre server side php'en sørger for at tage hensyn til browserversionen.