Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 20:57 Der er 22 kommentarer

windows går istå

Hej mit problem er at mit windows går istå efter at have været startet op i 1 til 2 min.

har formateret computeren og det hjalp ikke.. har raparet windows og det virket heller ikke. ved snart ikke hvad jeg skal gøre.. nå jo har også prøvet at update min bios men der siger den bare at den ikke kan finde nogle oplysninger om min bio så det kan jeg heller ikke.

håber der er nogle der vil hjælpe mig for er virkelig ved at være tom for ideér.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2006 - 21:15 #1
Varme. Hvis det er meget konstant, at den går i stå efter 1 til 2 minutter, så er det CP*U'en der bliver for varm, eller din strømforsyning der bliver for varm, eller dit grafikkort der bliver for varmt.

Du må i gang med en rengøring af alle dine blæsere og kølere i din maskine. En gammel tandbørste kan komme ind i krogene, og så anvender du meget forsigtig en støvsuger til at fjerne alle nullermændene. Der er ikke nødvendigvis sundt for din maskine, at støvsugeren rører ved komponenterne eller kabinettet, derrfor skrev jeg forsigtig. Du skal selvfølgelig også have slukket for alt strøm til maskinen under denne manøvre.

Når du mener det hele er rent, og du har selvfølgelig husket blæseren inde i din strømforsyning, så sætter du strøm til igen, og starter den.
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 21:19 #2
jamen har bare det problem jeg har lige haft blæst hele min computer igennem og det har ikke hjulpet..
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2006 - 21:32 #3
Kan du aflæse temperaturen på din CPU, evt. i BIOS, men helst et program der kører når XP er oppe at køre ?
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 21:37 #4
du kan læse temp. med Everest Home (en af de gamle gratis udgaver: http://www.hcma.dk/uploads1/div_uploads.htm )
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 21:41 #5
ja den ligger på 32 grader på cpuen og 30 grader på chipssættet.
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 21:42 #6
og 39 grader på gpu'en
29. maj 2006 - 21:51 #7
...har formateret computeren ...
Har du husket at få alle M$ ServicePack(2) på putter MED DET SAMME samt andre sikkerhedsværktøjer/programmer ?

Jeg tænker her på 'snavs'/virus !
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 21:53 #8
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 21:54 #9
jeg har ikke haft mulighed for at installere service pack 2 da min computer når at gå ned inden... og har ikke har mulighed for at lave en windows xp cd hvor service pack 2 er installeret på..
29. maj 2006 - 22:01 #10
... samme problem UDEN INTERNET stikket tilsluttet ?
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 22:02 #11
ja det har jeg... ved virkelig ikke hvad der kan være galt
29. maj 2006 - 22:02 #12
For at dele problemet på midten (Software/Hardware):

... samme problem i FEJLSIKKER tilstand ?
Eller hvis du booter op i REN DOS vha http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm ?
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 22:05 #13
den fungere fint i fejlsikker tilstand.
29. maj 2006 - 22:09 #14
... altså et SOFTWARE baseret problem...
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 22:11 #15
har lige installeret windows, office samt nogle driver til mit asus bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 22:15 #16
Tag et kig på http://www.it-knowlegde.dk/bsod.html måske er der noget du kan bruge
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 22:17 #17
Du har vel sat BIOS til LOAD SETUP DEFAULT - når du skriver "går i stå" så mener du vel at den fryser??
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 22:19 #18
jamen for ingen fejlmelddelser. så ved ikke hvad jeg skal kigge efter !
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
29. maj 2006 - 22:19 #19
ja det har jeg. ja den fryser, og jeg kan intet gøre...
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 22:33 #20
har du checket dine ram ??
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 06:56 #21
Er der ingen oplysninger i logfilen ??
Avatar billede bubbibjqrn Nybegynder
30. maj 2006 - 08:35 #22
checket ram igår.. og den kom bare ud og sagde 0 fejl. så det ser heller ikke ud til at det er det der er galt...

og i der står heller ikke noget i log filen, også derfor jeg syntes det er lidt underligt.