Avatar billede jnjnjn Nybegynder
27. maj 2006 - 22:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg bliver af og til hægtet af internettet?

Jeg har internet via kabel-TV udbyderen. Gammel Cisco router, der virker fint. Den er kablet til en SMC-router. Derfra kabel til stationær PC + trådløs til bærbar computer. Det trådløse virker fint. Det gør det kablede også det meste af tiden.
Kun bliver jeg hægtet af, hvis jeg f.eks. ikke bruger det et par timer. Når jeg så vender tilbage og vil på nettet igen, er jeg hægtet af. Nogle gange kan jeg reparere forbindelsen. Andre gange er det nødvendigt med en genstart. Det sjove af det er, at den bærbare stadig er på nettet hele tiden. Derfor tror jeg, at det må være en eller anden indstilling i min stationære PC, der skal ændres. Men hvad?????
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. maj 2006 - 22:46 #1
Start med at give den stationære den nyeste netkortdriver.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
27. maj 2006 - 22:57 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
27. maj 2006 - 23:11 #3
Jeg fandt selv ud af det. Men der skete ikke noget, fordi den kunne ikke finde noget, der var bedre, end det der allerede var der.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. maj 2006 - 23:13 #4
Prøv evt. at fjerne netkortdriver og lad Windows finde en ny driver.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
09. juni 2006 - 21:14 #5
Ny information:
Computeren giver stadig ikke netadgang af og til.
Selvom der i nederste linie ude til højre er en ikon, som siger:
LAN-forbindelse
Hastighed: 100,00 Mbps
Status: Tilsluttet

Det må være et softwareproblem - men hvad gør jeg?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juni 2006 - 21:21 #6
Hvis du har XP kunne du forsøge med en repair, men det er ikke sikkert det hjælper.

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
10. juni 2006 - 11:45 #7
Jeg har desværre ikke en XP - CD. Da maskinen i sin tid (1993) blev leveret, var XP allerede installeret, men altså uden CD.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. juni 2006 - 13:35 #8
Har du opdateret den med SP1 og SP2?

Hvad med den bærbare har du ikke en cd til den?
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
10. juni 2006 - 21:25 #9
Ja, den er opdateret med SP1 og SP2.
Samme problem med den bærbare.
Når jeg kommer på arbejde på mandag, kan jeg nok låne en CD. Det er bare ikke Home-versionen. Mon det betyder noget?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. juni 2006 - 23:21 #10
Tror ikke der sker noget ved det, det er jo kun repair delen du skal have fat i.:0)
Men husk lige at trække dit internetstik ud imedens, og bagefter skal du nok igang med at lægge de drivere ind igen som du selv har installeret.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
25. september 2006 - 20:13 #11
Det viste sig, at der ikke var noget i vejen hos mig. Stofa fixede et eller andet ude ved vejen. Siden den 20/9 har det virket.
Der var dog først en sej kamp med antenneforeningen bl. a. med udskiftning af cablemodem og router.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. september 2006 - 20:36 #12
Hvis du accepterer dit eget svar er spørgsmåler lukket.
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
25. september 2006 - 20:42 #13
Bare sådan lige til almindelig info, så kan man altså ikke bruge en Xppro cd til at lave en repair på en home edition!!