Avatar billede ms20 Nybegynder
27. maj 2006 - 18:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Afspilning af WMA filer

Jeg har kik på Pure DMX-50, men kan den afspille .wma filer?
Den kan afspille cd-r filer...

Kan alle musikanlæg afslille den slags fil?
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. maj 2006 - 18:51 #1
cd-r er bare en blank cd til kopiering.. kopierer du en alm. cd over på den kan stort set alle anlæg spille dem!!

Den kan også spille cd'er med mp3-filer -->

http://www.pure-digital.com/Products/Product.asp?Product=VL-60773

Der står ikke noget om wma, så det kan den garanteret ikke...
Men det er altså super let at brænde wma, som en alm. cd (med Windows Media Player, Nero eller andre).

Du kan også meget nemt konvertere dine wma til mp3 og brænde en mp3-cd
(konverter med db PowerAmp Music Converter eller lignende)
Avatar billede ms20 Nybegynder
27. maj 2006 - 18:54 #2
Tak for svaret.

Kan jeg også konvertere når det er musik fra TDC musik download?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. maj 2006 - 19:11 #3
Nej det kan ikke lade sig gøre da deres filer er kopi/rip beskyttet. Her kan du downloade et vilkårligt program til lydredigering. Med det kan du lave en ly lydfil og indstille din windows mixer til at optage computerens output. Herefter kan du gemme dem som mp3 og brænde dem så du kan afspille dem på dit anlæg.

Brug f.eks

http://www.adobe.com/products/audition/index.html <-- Du kan hente en trial version.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. maj 2006 - 19:11 #4
ly=ny :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. maj 2006 - 19:13 #5
Muligvis ikke... køber ikke selv musik over nettet, men der er vist noget med noget kopispærring/licens på... eller også er det itunes..

Men du kan i hvert fald brænde dem til cd (også burde du også kunne kopiere tilbage tio mp3)..

Lad os se om der er nogen, der har erfaringer med det..

Se om TDC licens her -->
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./pages/article.htm&articleid=65903#ol_q9
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. maj 2006 - 19:15 #6
Kan det ikke omgås ved at brænde WMA-filen til cd og så f.eks. rippe tilbage på pc'en som mp3?? Eller ligger licensen der stadig??
Avatar billede ms20 Nybegynder
27. maj 2006 - 19:18 #7
Du må lovligt rippe en WMA-fil du har brændt på cd til MP3-format. Det kunne f.eks. være for at få lagt musikken på en bærbar afspiller, der kun understøtter MP3 og ikke WMA. Det kræver blot, at rettighederne til WMA-filen giver lov til at brænde en cd.
Avatar billede ms20 Nybegynder
27. maj 2006 - 19:18 #8
Tak for svarene :)
Dem der ønsker point, kan give et svar
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. maj 2006 - 19:24 #9
Du bestemmer ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. maj 2006 - 20:06 #10
Jeg har lige hjulpet i en anden tråd:
Har for første gang downloadet en wma fil hos TDC. Bruger db Power AMp til at konvertere, men det ville den ikke. Brændte så filen til cd, kopiere tilbage fra cd til harddisk - og så vil den godt konvertere til mp3!!

Ved ikke om det er ulovligt - gjorde det KUN for at teste! (Køber alligevel aldrig musik på nettet)

PS: Filen fungerer fint, men kan af en eller anden grund ikke se noget om den, når jeg højreklikker "egenskaber" ?!?!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. maj 2006 - 21:27 #11
Hvis jeg har bidraget med noget så klart, ellers bare afvis..