Avatar billede spanking Nybegynder
26. maj 2006 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Produktionspris på en standard PDA

Hej Eksperter,

Jeg er i forbindelse med mit afsluttende skoleprojekt, ved at udvilke et nyt kvinde produkt. Nu skal jeg til min opgave finde en produktionspris på produktet, hvilket ikke er så nemt som så.

Produktet inderholder stort set de samme grundelementer som en nudags PDA, derfor går mit spørgsmål om der er nogen der ved hvad sådan en koster i produktionspris?

Helst med en kilde henvisning, da det jo er en opgave.

Mange mange gange tak

med venlig hilsen

Simon Rothenborg
Avatar billede redhack Nybegynder
26. maj 2006 - 10:29 #1
Det kommer jo helt an på om det er en pda til 2000 kr. eller 8000 kr. :-D

Normalt vil jeg gætte på at produktionsprisen er ca. 40-50% af det beløb vi kan købe den til i butikken. Vi har jo momsen som skal trækkes fra. + forretningens fortjeneste + mellemmand + fragt fra den anden ende af verden.
Avatar billede spanking Nybegynder
26. maj 2006 - 11:30 #2
Ja :D - det siger naturligvis sig selv, ved også godt det er svært spørgsmål at svare på.

Den skal bare have nogen basale funktioner såsom (skræm, højtaler og bluetooth)
Avatar billede draeber Nybegynder
26. maj 2006 - 15:40 #3
hvorfor snakker du ikke med nogle af de firmaer, som leverer nogle af de lidt mere specielle PDA'er til f.eks. brug i gaffeltrucks m.m.
Ud fra de idéer du har, kan de måske hjælpe med en vejledende pris...
Avatar billede phuc69 Juniormester
21. juli 2006 - 12:14 #4
Avatar billede jayzee Nybegynder
03. januar 2007 - 13:41 #5
Det er HELT sikkert at produktionsprisen ikke er 40-50% af butiksprisen i Danmark! Den er nok nærmere 15-20% eller der under! Den helt store udgift i forbindelse med PDA'er, mobiltelefoner mm. er UDVIKLINGSomkostninger!