Avatar billede hnteknik Novice
24. maj 2006 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre win auth. til SQL Server Auth. med login og pw i SQL 2005

jeg har en local sql 2005 installeret med win auth. som jeg skal have repplikeret ud på en webserver, men jeg kan ikke komme i kontakt med min lokale server i asp med denne string:

"Provider=SQLOLEDB.1;Server=manusniger;Database=xxx;Trusted_Connection=Yes;"

login failed for user 'MANUSNIGER\IUSR_MANUSNIGER'.
- og denne string virker slet ikke:
"Provider=SQLOLEDB.1;Initial Catalog=manusniger;Data Source=xxx;Integrated Security=SSPI;"
SQL Server findes ikke, eller adgang blev nægtet.

Jeg har selvfølgelig fuld afgang til databasen via den nye mangement studio. Nu vil jeg gerne lave denne win auth. om til sql server auth. med userid og pw, men hvor fan.... gør jeg det i det nye studio ???
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2006 - 02:01 #1
klik på server
højreklik og vælg properties
vælg security
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2006 - 10:33 #2
Arne

Der har jeg såmen været inde flere gange. Den står default til both modes, så jeg må have installeret den default med sa og så et pw jeg skal have genopdaget. Men jeg ville gerne have ændret min admin og pw til noget personligt. Det kan jeg ikke der. jeg har i mellemtiden bestilt 'Apress.Beginning.SQL.Server.2005.for.Developers.From.Novice.to.Professional.Jan.2006' så jeg kan blive mere klog på brugen af den nye sql 2005.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2006 - 01:36 #3
kan du ikke bare gå ind via Windows security og så ændre sa passwordet ?
Avatar billede hnteknik Novice
26. maj 2006 - 08:18 #4
Hej Arne - jo jeg fandt jo security lige foran min næse i træet. Dedn security, der er under property ved højreklik kan ikke ændre logins. Det kan man fra den gren der hedder security-logins.

Nu er jeg oppe og køre med et nyt login, men forstår stadig ikke hvorfor den ikke ville lukke mg ind via asp på en win auth. Smid et svar og jeg lukker sagen. Jeg må igang med at læse apress bogen.
Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2006 - 18:27 #5
ok