Avatar billede mosquito Nybegynder
24. maj 2006 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

stored procedure fejler ved blob

hvordan henter jeg data ind fra et blob field?

TABLE er oprettet således:
CREATE TABLE PROJECT( PROJ_DESC BLOB SUB_TYPE 1 SEGMENT SIZE 800 CHARACTER SET NONE )

SP ser sådan ud:
BEGIN
    FOR
            SELECT proj_id, proj_desc
        FROM project
        INTO :ID, :DESCRIBTION
    DO
        SUSPEND;
END

men hvad skal jeg sætte DESCRIBTION output parameter typen til??
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. maj 2006 - 22:12 #1
CREATE PROCEDURE NEW_PROCEDURE
RETURNS (
    NEW_PARAM BLOB SUB_TYPE 0 SEGMENT SIZE 80)
AS
begin
  /* Procedure Text */
  suspend;
end
Avatar billede mosquito Nybegynder
24. maj 2006 - 22:24 #2
jeg bruger SQL Manager Lite for InterBase and Firebird, hvis det gør nogen forskel. Her er ingen BLOB Parameter type tilgængelig i listen af valgmuligheder. Er det nødvendigt / muligt at oprette sp via isql commando prompten?
Avatar billede mosquito Nybegynder
24. maj 2006 - 23:07 #3
sådan. Selvom det ikke lykkedes i første omgang, hjalp din kode eksempel alligevel. Det er muligt manuelt at ændre i proceduren, hvilket jo også ville være mærkværdigt at undlade. Men smid et svar, så jeg kan betale min gæld ;-) Tak for hjælpen
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. maj 2006 - 10:55 #4
Selv tak. Prøv www.Ibexpert.com der er en Personal_edition som er free, og den er fed til interbase/firebird brug :)
Avatar billede mosquito Nybegynder
25. maj 2006 - 11:05 #5
tak for link, den vil jeg kigge lidt på.
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. maj 2006 - 11:19 #6
det var IBExpert jeg brugte til at lave et eks. med :)